برخورد قاطع با مفسدان و محتکران انتظار مردم از دستگاه قضایی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مبارزه و برخورد قاطع با مفسدان و محتکران دغدغه و انتظار مردم از مسؤولان قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» ا‌مروز در افتتاحیه ساختمان دادگاه بخش ممقان با بیان این‌که نظارت دقیق بر عملکرد مسؤولان قضایی از دیگر انتظارات مردم به شمار می رود، اظهار داشت: وجود برخی افراد ناکارآمد در دستگاه قضایی مردم را نسبت به این تشکیلات بدبین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که برخورد با خاطیان در دورن تشکیلات قضایی امری مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل همکاری با ضابطان قضایی نیز وظیفه همه مسؤولان است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار مردم از دستگاه قضایی مبارزه با فساد و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است، معتمدین و نهادهای مردمی هر منطقه باید دعاوی مردم را ریش سفیدانه و  قبل از مراجعه به دستگاه قضایی حل و فصل کنند تا تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کاهش یابد.

امام جمعه تبریز کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی را خواستار شد ‌و گفت: مبارزه و برخورد قاطع با مفسدان و محتکران دغدغه و انتظار مردم از مسؤولان قضایی است.

آل‌هاشم با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی گفت: سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده انتظار آحاد مردم عدالت‌طلب از دستگاه قضایی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امیدوارکردن و خوش بین کردن مردم به دستگاه قضایی از وظایف مسؤولان این دستگاه است، ادامه داد: قضات می‌توانند در رسیدگی به پرونده‌ها با تکریم شاکیان و متشاکیان مردم را به دستگاه قضایی امیدوار کنند.

کد خبر 818309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha