اختتامیه مسابقات قرآن اداره کل زندان های استان یزد برگزار شد

اختتامیه مسابقات قرآن اداره کل زندان های استان یزدبا معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ اختتامیه مسابقات قرآن اداره کل زندان های استان یزدبا معرفی نفرات برتر برگزار شد.

محمد رضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در این مراسم گفت: توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی در گرو تمسک به قران و بهره گیری از این کتاب انسان ساز به عنوان راهنمای آسمانی انسان در زمین است.

وی افزود: برای خوشبختی و سربلندی در زندگی باید فرامین و تعالیم خداوند قادر متعال را با تأسی به قران کریم و روایات ائمه اطهار، سرلوحه امور خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار داد.

این مقام قضایی اظهار داشت: امروز نیاز به راهبردهای قرآنی پیش از گذشته احساس می شود زیرا در نقطه عطف تاریخ بشریت قرار داریم و مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست.

وی تصریح کرد: قران به عنوان آخرین کتاب آسمانی دین خاتم، مصون از تحریف و اشتباه است و همه آنچه که باید انسان را به یک زندگی با سعادت برساند در بر دارد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد مهمترین هدف از زندگی و آفرینش را شناخت و معرفت کمال و تلاش برای رسیدن به این امر مهم دانست و گفت: راه دستبابی به کمال مطلق، مطالعه کتاب قرآن و انس با آن در سایه عقل و خرد است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را بهانه برای انس و مجالست با این مصحف شریف دانست و ابراز داشت: مسابقات قران زمینه ساز انس با قرآن، رشد و تعالی معرفت دینی و راهی برای ترویج فرهنگ قرآنی همراه با ایجاد انس و قرب بیشتر به کلام الهی است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن باید در بطن زندگی مان قرار گیرد افزود: قرآن قلب دین است و پویایی و سعادت نسل آینده نیز در گرو با انس با این مصحف شریف است.

در پایان این مراسم نیز از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 818146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha