کسب رتبه هفتم کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور

احرامپوش با اشاره به رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد رتبه هفتم را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داد.

محمد حسن احرامپوش، رییس دانشكده بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد رتبه هفتم را در بین 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشكی یزد در سال ٦٢ به همت شهید صدوقی تاسیس شد و با ٣٥ نفر دانشجو آغاز به كار كرد و در حال حاضر تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشگاه پنج هزار نفر است.

رییس دانشكده بهداشت یزد ادامه داد: تعداد ٥٠٠ عضو هیات علمی و ١٠ دانشكده در حال ارائه خدمت به دانشجویان و عرصه بهداشت و درمان استان هستند که ٧٠ درصد رشته های این دانشگاه در بعد تحصیلات تكمیلی و مقطع كارشناسی ارشد و دكترا هستند و ١٥ رشته دكترای تخصصی و ٣٠ رشته كارشناسی ارشد در دانشگاه وجود دارد.

احرامپوش خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی یزد در اكثر رشته های تخصصی پزشكی رزیدنت و دستیار تربیت می كند و همچنین در رشته فوق تخصص نوزادان و فلوشیپ نازایی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی دانشجو می پذیرد و جز دانشگاههای تراز اول كشور در این زمینه است.

 

کد خبر 818914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha