خبرنگاران قهرمانان دوره گذار جوامع به سمت توسعه هستند

جوادیان زاده با اشاره به نقش خبرنگاران در فرایند توسعه گفت: خبرنگاران قهرمانان دوره گذار جوامع به سمت توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،« مجید جوادیان زاده» شب گذشته  در مراسم روز خبرنگار در یزد گفت: امروز باید به خبرنگار نگاهی نو داشته باشیم زیرا اگر بپذیریم که جامعه یزد در حال تحول و پشت سرگذاشتن فرایند توسعه است، قهرمانان این دوره خبرنگاران هستند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: خبرنگاران ابعاد موضوعات مختلف در جامعه را واکاوی و واشناسی می کنند.

وی بیان کرد: امروز نمودارهای اقتصادی و فرهنگی در جامعه ی در حال تغییر یزد، همگی نشانگر ایجاد تلاطم بعد از قرن ها آرامش در این استان است.

جوادیان زاده بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در جامعه یزد افتاده، الان ما با سیلی از مهاجمان هستیم که نیاز به یک سواد اجتماعی و فرهنگی برای روبرو شدن با آنها داریم که تمام آنها در مسیر رسانه و موثرترین انسان در رسانه، یعنی خبرنگار صورت می گیرد.

وی گفت: امروز آرایش رسانه ای جهان نیز در حال تغییر است و دیگر تعریف گذشته از رسانه وجود ندارد و حتی فراتر از آن بیان می شود که رسانه تعریف ندارد زیرا سرعت تحولات در رسانه ها آنقدر شدید است که واقعیت رسانه فرسنگ ها از تئوری رسانه جلوتر افتاده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز مفهوم شهروند خبرنگار واقعیت پیچیده و پنهانی است که بیان می کند دانش رسانه  و خبرنگاری صرفا دانش علمی، دانشگاهی و آکادمیک نیست بلکه مهارت  و سواد اجتماعی است که برای زیست به آن نیاز داریم.

کد خبر 819680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha