پارک مفاخر تبریز به مرکزی فرهنگی و تفریحی تبدیل می‌شود

حجت الاسلام حسینی گفت: پارک مفاخر تبریز برای استفاده بهینه به مرکزی فرهنگی و پارک ویژه خواهران با عنوان «دختران آذربایجان» تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در دیدار با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: پارک مفاخر یکی از موقوفات استان است که تاکنون به بهره وری مطلوبی نرسیده است؛ از این رو با توجه به ظرفیت و موقعیت موجود در این پارک چندین طرح برای استفاده های فرهنگی از این محل داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجانشرقی افزود: در بخشی از پارک که مزار باقرخان(سالار ملی) قرار دارد، مجموعه ای با عنوان مدافعان وطن تا مدافعان حرم ایجاد خواهد شد تا در آن برنامه های فرهنگی مختلفی از دوران مشروطه تا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در آن محل برنامه ریزی و اجرا شود.

وی ادامه داد: بخش پارک این مجموعه را تبدیل به فضایی برای خواهران با عنوان پارک دختران آذربایجان خواهیم کرد تا تمامی بانوان بتوانند با امنیت روانی بیشتر در این محل حاضر شده و از برنامه های مختلف فرهنگی تفریحی بهره مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تمام برنامه ها و درآمد های موقوفات به نفع مردم نظام و اسلام هزینه شود، گفت: طرح های بزرگی داریم که لازمه موفقیت در این زمینه، همکاری و تعامل با نهادهای فرهنگی از جمله بنیاد حفظ آثار، برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام حسینی افزود: با توجه به نیاز امروز کودکان، نوجوانان و جوانان به بهره مندی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای دوری از فرهنگ و هجمه های غربی، سوق دادن موقوفات برای امور فرهنگی و درآمد زا کردن آنها در زمینه فرهنگی از ضروریات است و احیای هر موقوفه ای باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و ما موظف به اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش هستیم.

همچنین سرهنگ عباسقلی زاده؛ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این دیدار خواستار تشکیل جلسات متعدد برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر در زمینه های فرهنگی با اوقاف استان شد و گفت: لازمه سعادت امروز جامعه توجه و احیای فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 819999

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha