نظارت ۹۸ اکیپ ثابت و سیار بر کشتار دام زنده در عید سعید قربان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تعداد ۹۸ اکیپ ثابت و سیار بر کشتار دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در استان نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «امیرحسین بهداد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان برای نظارت بر بهداشت دام‌های عرضه شده به مردم ۴۶ اکیپ ثابت و ۵۲ اکیپ سیار دامپزشکی در سطح استان قبل از ذبح بر سلامت دام ها و پس از ذبح بر لاشه دام های قربانی نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در تبیین ویژگی های دام سالم افزود: شهروندان در موقع خرید دام توجه داشته باشند که دام خریداری شده سرحال و بدون لنگ بوده ، چشم ها براق و پوزه دام تمیز و بدون آبریزش و ترشحات باشد، پوست و پشم سالمی داشته و دارای زخم و یا ریختگی پشم نباشند، علائم بیماری مانند عطسه و سرفه دیده نشود و در دام حالت جوش ( نشخوار ) مشاهده گردد.

وی با بیان اینکه گوشت و جگر تازه دام ذبح شده را به ترتیب به مدت ۲۴ و ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنید، ادامه داد: در طرح نظارت بر ذبح عید قربان از ظرفیت ۱۴۱ نفر کارشناس استفاده می‌شود که نظارت بهداشتی این افراد در روز یکشنبه از صبح تا عصر و در روز دوشنبه از ساعت ۷ تا ساعت ۱۳ در جایگاه های عرضه دام به شکل اقدام به بازرسی لاشه هاست. 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت اکیپ ها بصورت سیار ،همشهریان می توانند با تماس تلفنی با ادارات دامپزشکی شهرستان ها یا سامانه ۱۵۱۲ از خدمات این اکیپ ها بهره مند شوند.

بهداد گفت: در راستای ارتقاء سلامت جامعه و کنترل عرضه بهداشتی دام ویژه عید سعید قربان محل های موقت عرضه دام قربانی در چهار جایگاه با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز ایجاد شده است که به شرح زیر است.

جایگاه شماره ۱ : میدان آذربایجان جنب سازمان پسماند

جایگاه شماره ۲ : خیابان ۴۲ متری (انقلاب)، خیابان کشاورز

جایگاه شماره ۳ : الهیه لاله جنب ورودی اتوبان شهید کسائی

جایگاه شماره ۴ : جاده آناخاتون ، مابین ورودی اول و دوم دست چپ

کد خبر 820168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha