حزب الله لبنان هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکسته است

آل هاشم گفت: چه کسی فکر می‌کرد حزب الله در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، هیمنه بیش از ۶۰ ساله صهیونیست را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌ هاشم» امروز(۱۸ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه لبنان اظهار داشت: چه کسی فکر می‌کرد حزب الله لبنان در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند صهیونیست در سال ۲۰۰۶، هیمنه بیش از ۶۰ ساله صهیونیست را از بین ببرد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که می‌توان در برابر ارتش اسرائیل ایستادگی کرد، آن هم حزب الله لبنان؛ ولی حزب‌الله با یک‌هزار نفر ایستاد. از این رو، این روز به عنوان مقاومت انتخاب شد و به فرمایش رهبری تا ۲۵ سال آینده رژیمی به نام اسرائیل نخواهیم داشت. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های جدید اقتصادی، پولی و بانکی دولت اظهار داشت: حذف چهار صفر از پول ملی در برخی کشورها جواب داده و توانسته در بلندمدت جلوی افزایش تورم را بگیرد، اما در برخی موارد به کاهش تورم منجر نشده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ کشور دنیا تاکنون برای مقابله با تورم با بازگرداندن اقدام به حذف صفر از پول ملی کرده‌اند که اولین تجربه حذف صفر مربوط به کشور آلمان است. 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آلمان آن دوران، تورم بسیار شدیدی را از سر می‌گذراند و قیمت‌ها در آلمان هر روز دو برابر می‌شد از این رو در همین سال آلمان به سمت حذف ۱۲ صفر رفت و واحد پولی جدید معرفی کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مزایای حذف صفر می‌توان به افزایش اعتماد مردم و جنبه روانی آن به سبب قوی شدن پول ملی، ممانعت از نفوذ ارز خارجی در اقتصاد کشور و کاهش تورم اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: کاهش حجم پول برای خرید و راحتی حمل و نقل اسکناس، تسهیل هزینه‌های عملیاتی، سیستم بانکی و تسهیل در انجام امور بانکی از دیگر مزایایی است که برای این طرح می‌توان بیان کرد. 

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: اما برخی نقاط ضعف نیز در حذف صفر از پولی وجود دارد که باید مورد  توجه مجریان قرار گیرد. وقوع بی‌نظمی بین اطلاعات قبلی و جدید، افزایش اندک تورم و احتمال کاهش درآمدهای صادراتی به دلیل افزایش ارزش پول از این معایب است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز، گفت: امیدواریم به مشکلاتی از قبیل پایین بودن دستمزد بافنده‌های قالی و بیمه آنان توجه شود. 

وی با اشاره به این‌که صادرات فرش تبریز به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار گسترده است، تاکید کرد: صادرات فرش تبریز در خارج از کشور کمتر از مصرف داخلی نیست از این‌رو با حل مشکلات آنها یک دلگرمی ایجاد کنیم. 

امام جمعه تبریز در ادامه به موضوع صادرات بنزین اشاره کرد و گفت: نهم مردادماه برای اولین بار عرضه بنزین صادراتی متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش بین‌المللی بورس عرضه شد، به طوریکه بنزین صادراتی به افغانستان معامله شد و فروش بنزین برای نخستین بار در صنعت نفت ایران رقم خورد. 

وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی علیرغم تحریم های ظالمانه دشمن به دنبال ارزش افزوده برای نفت و صادرات به کشورهای مختلف است، افزود: صادرات بنزین در شرایط تحریم و بدون اتکا به کشورهای خارجی اتفاق افتاده است. 

آل هاشم ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بهره‌برداری از پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه‌ای ستاره خلیج فارس، کمک بزرگی به جهش تولید بنزین و فرآوری نفتی کرده است؛ به طوری که علاوه بر خودکفایی، به تولید بنزین و تبدیل به صادرکننده بنزین کمک کرده است.  

کد خبر 819258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha