اعزام بیش از ۱۶۰۰ مبلغ به مناطق شهری و روستایی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام یک هزار و ۶۱۸ نفر مبلغ به شهرها، روستاها و هیات های مذهبی آذربایجان شرقی طی ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» عصر امروز(چهارم شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ترتیب یافت، اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)؛ یک هزار و ۶۱۸ نفر مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۷۴ نفر مبلغان بومی هستند و که  ۱۶۴ نفر از آنها را بانوان مبلغ تشکیل می دهند.

وی با بیان این‌که حدود ۷ هزار و ۵۰۰ باب مسجد در استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۲۴۱ باب مسجد از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ثبت و شناسایی شده است.

شعبانی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۵۰۰ باب حسینیه نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: حدود ۶ هزار هیات عزاداری و مذهبی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ هیات در شهر تبریز مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۵ هزار و ۴۰۰ مداح در هیأت های حسینی استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: انتظار داریم؛ تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی و عزاداری در این ایام از ورود به مسایل جناحی، سیاسی و تبلیغی به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام شعبانی افزود: آن دسته محدود هیات های عزاداری که قصد ورود به مسائل جناحی و تبلیغات انتخاباتی دارند؛ باید نسبت به مسایل حاشیه ای آن آگاه بوده و از هر گونه اقدام در این راستا خودداری کنند.

وی ادامه داد: خط قرمز سازمان تبلیغات اسلامی ممنوع بودن ورود هیات ها و تشکل های دینی و مذهبی به مسایل سیاسی و جناحی است و تبلیغ برای شخص و جناح خاص را به هیچ عنوان در شان و منزلت هیات ها نمی دانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از هیات های حسینی خواست تا با رعایت توصیه های صورت گرفته اسلامی؛ نسبت به امنیت، آرامش و آسایش مردم حساس باشند تا مبادا به خاطر عزاداری امام حسین(ع) موجبات آزار و اذیت مردم فراهم شود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این‌که تبلیغات اسلامی ساعات شروع و پایان عزاداری های خیابانی را اعلام خواهد کرد که انتظار داریم این ساعات به درستی توسط مسؤولان هیات ها رعایت شود، خاطرنشان کرد: از مداحان نیز انتظار داریم در این ایام به محتوای اشعار و مدیحه سرایی خود توجه کافی داشته باشند.

 

کد خبر 825319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha