بسیجیان با جریان سازی مردم را نسبت به مسائل آگاه کنند/ جمهوری اسلامی مسیر اصلی خود را طی می‌کند

حجت الاسلام طالب پور با تأکید بر لزوم جریان سازی برای آگاه کردن مردم نسبت به مسائل گوناگون کشور، گفت: جریان سازی اگر به صورت صحیح صورت گیرد بر روی اذهان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید طالب پور» در نشست معرفتی و بصیرتی با موضوع چگونه حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را یاری کنیم که به همت حوزه مقاومت بسیج فاطمیه اردکان در محل سینما هویزه این شهرستان برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه ذی‌الحجه، فرارسیدن محرم‌الحرام را تسلیت گفت و بر لزوم بهره‌مندی از برکات و فیوضات این ماه و ماه صفر تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در جمع خواهران بسیجی شهرستان اردکان بابیان اینکه بسیاری از دستورات دین مبین اسلام ناظر بر مسائل اجتماعی بوده و در سطح اجتماع تعریف می‌شود، افزود: عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) یکی از اعمال شاخص در جهت تحقق این دستور اسلامی است چراکه دسته‌جات عزاداری، اجتماعات گسترده و قابل تأملی هستند. 

وی ضمن اشاره به اینکه در منظومه فکری مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و مقام معظم رهبری نیز برپایی مجالس دینی که بعد اجتماعی وسیعی داشته باشند؛ موردتوجه است، اضافه کرد: بعد از پیروزی فرخنده انقلاب شکوهمند اسلامی، میزان روضه‌ها، فعالیت تکایا، هیئات، حسینیه‌ها و اجتماعات مذهبی به میزان چشمگیری در کشورمان افزایش یافت.

وی به سعی و تلاش کشورهای جهان به ویژه دولت‌ها و حکومت‌های غربی برای ایجاد اجتماعات از طریق هزینه‌های گزاف اشاره و تصریح کرد: در مقابل ما شاهد برپایی مجالس و اجتماعات بزرگ عزاداری سومین امام همام به خودی خود و نه با هزینه‌های بالا بوده و هستیم همان‌گونه که گاهی در برخی از این مراسم‌ها، اکثریت یا همه جمعیت یک شهر و منطقه گردهم می‌آیند. 

استادیار طرح صالحین شهرستان اردکان بابیان اینکه هندسه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند مهندسی و برنامه‌ریزی مطلوب و منطقی است، گفت: بزرگ‌ترین حامی تمدن مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) است و نشانه ملموس و عینی این مورد نیز اجتماع عظیم و گسترده بیست‌میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) است.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح آسیب‌های موجود در برخی از هیئات عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام)، اظهار داشت: حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای تشکیل و برپایی لشکر تمدن ساز به سربازان تکلیف مداری همانند شهید محسن حججی، شهید عبدالحسین برونسی، شهید محمدابراهیم همت و شهید ذبیح‌الله عاصی زاده نیازمند است.

حجت‌الاسلام طالب پور با تأکید بر اینکه برای تحقق رهنمودهای گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ باید جریان سازی صورت گیرد، بیان کرد: نباید در مقابل جریانی که به دنبال حل مصائب و برون‌رفت از مشکلات و تنگناها با مذاکره، اتکا و اعتماد به آمریکای جنایت‌کار و انگلستان خبیث است ساکت نشست و باید بسیجیان در حلقه‌های صالحین نسبت به این دسته از مسائل مطالبه گری و جریان سازی کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید مراقب افراط، تفریط و ایجاد حواشی در ایجاد جریان سازی باشیم، اذعان کرد: جریان سازی اگر به صورت صحیح و کارآمد صورت گیرد بر روی اذهان تأثیر می‌گذارد. اصطلاح آتش به اختیار نیز که نوعی جریان سازی محسوب می‌شود به معنای افزایش آگاهی به آحاد و اقشار مختلف مردم و ترویج بصیرت در سطح جامعه در چارچوب حفظ شئونات است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه این نشست بابیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال پیمودن مسیر اصلی و ارزشمند خود است، ابراز تأسف کرد: گاهی با اقدامات غیر کارشناسی و نابخردانه برخی از مسئولان از سرعت این حرکت کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقایع مربوط به زندگی اهل‌بیت (علیهم السلام) ازجمله شهادت جان‌سوز سومین اختر تابناک آسمان پرفروغ امامت و ولایت و حبس طولانی حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) دارای جنبه‌های آموزنده سیاسی است، یادآور شد: نباید قیام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) را صرفاً وسیله و ابزاری برای گریه بدانیم که البته گریه نیز به تعبیر برخی از علماء دارای بعد عاطفی بوده و برای انسان مؤمن مسلمان، لازم و ضروری است.

استادیار طرح صالحین شهرستان اردکان بابیان اینکه بخش عمده‌ای از قیام حضرت امام حسین (علیه‌السلام) دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، معرفتی و بصیرتی است که باید تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: کسی که در مقابل اصل ولایت مطلقه فقیه و ولی‌فقیه می‌ایستد علیه ولایت است و فردی نمی‌تواند علاوه بر علاقه به ساحت ولی‌فقیه به فرد مخالف با آرمان‌ها و رهنمودهای ولایت نیز ابراز ارادت کند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر حق نباید از طعنه‌ها هراسید، به واسطه برخی از بی‌مهری‌ها و قدرنشناسی‌ها دلسرد شد و امروز هر کار، دستور، عمل و اقدامی که به نظام ضربه بزند خیانت است، افزود: زیارت عاشورا به عنوان یکی از ادعیه‌های حائز معنویات پرفیض و روح‌بخش، نمونه والای سفارشات دین اسلام در بعد سیاسی و اجتماعی ازجمله مباحث ولایت و شهادت است.

حجت‌الاسلام طالب پور در پایان با تقدیر و تجلیل از مواضع قاطع و صریح اخیر دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان اردکان در مبارزه با فساد، تصریح کرد: بسیجیان همیشه در صحنه و جان بر کف ظرفیت فردی خود در امر جریان سازی اجتماعی که موجب اصلاح بسیاری از مشکلات می‌شود را دست‌کم نگیرند و هرچه بیشتر با حوزه‌های علمیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعامل و همکاری داشته باشند.

 

کد خبر 827111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha