آغاز طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در آذربایجان شرقی

طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در آستانه آغاز سال تحصیلی و همزمان با ایام محرم در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» امروز(۱۴ شهریور) در مراسم افتتاحیه طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی اظهار داشت: این طرح در آذربایجان شرقی با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند و عمل به نیات واقفان خیر اندیش در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: در این طرح با تهیه بسته های آموزشی از جمله کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند به استقبال ماه مهر می رویم.

وی ادامه داد: یک هزار بسته به ارزش 200 هزار تومان آماده شده است که با هماهنگی مراکز خیریه از امروز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به اهمیت آموزش و کمک به تحصیل فرزندان جامعه گفت: اسلام جایگاه ویژه ای به علم و تحصیل قائل است از این رو خیران نیک اندیش هم در نیت های خود در موقوفات این موضوع را مورد توجه ویژه قرار داده اند و می دانند آینده هر کشوری در گرو افزایش علم و اندیشه و تعلیم کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری طرح شمیم حسینی برای نخستین بار در کشور گفت: این طرح از امروز به منظور عمل به نیت‌های واقفان در زمینه کمک به هیاتهای حسینی و مساجد برای عزاداری های سید الشهدا(ع) اجرامی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح یک میلیارد تومان کمک هزینه در اختیار مساجد و هیأت‌هایی که قدم های خوبی برای نشر و ترویج مکتب عاشورا و تحقق آرمانهای امام حسین برداشته اند قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: واقفان نیت‌های زیادی را در رابطه با عزاداری های محرم دارند که با اجرای این طرح بخشی از نیت ها اجرایی خواهد شد.

کد خبر 829340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha