برگزاری عزاداری های محرم در مساجد باعث غنای این مراسم  می شود

فرهنگی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مساجد مناسب تر است، گفت: برگزاری عزاداری ها در مساجد بر غنای آنها می افزاید.

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در پررنگ تر شدن عزاداری های امام حسین (ع) گفت: در بسیاری از مناطق کشور مراسم های عزاداری امام حسین در مساجد برگزار می شود و اتفاقا برگزاری این مراسم ها در مساجد هم باعث غنای این مراسم ها و همبستگی و اتحاد مردم می شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما نباید مراسم ها و عزاداری ها را محدود به مساجد کنیم و درهرجا و تکیه و میدان وخیابانی این مراسم ها برگزار شود می تواند بر غنای آنها اضافه کند،برگزاری این مراسم ها در مسجد و تکیه و حسینبه مقابل هم نیستند بلکه اشکال مختلف عزاداری است که می تواند درهر جایی برگزار شود.

 

وی ادامه داد: اینکه عزاداری ها نباید برای دیگران مزاحمت ایجاد کند درست است و برگزاری این مراسم ها در مساجد مناسب تر است.

 

فرهنگی در مورد زدودن غبار خرافات از عزاداری های امام حسین (ع) بیان کرد: اصل آن چیزی که د رحال حاضر تحت عنوان عزاداری ها مشاهده می کنیم همان چیزی است که در تاریخ شیعه وجود دارد و موفق هم بوده است و از برخی حوادث برجسته تاریخ به گونه ای ماجرا عاشورا را زنده نگه داشته است که گویا هر سال آن حادثه تکرار می شود و درس ها و عبرت هایش نیز برای مردم دنیا و نه فقط شیعیان بازگویی و بیان می شود.

 

وی تصیرح کرد: طبیعی است که انحرافاتی از گذشته های دور هم وجود داشته است که برخی از آنها را شهید مطهری در کتاب «تحریفات عاشورایی حماسه حسینی» بیان کرده است و روش های افراطی و تفریطی ضعیفی و خلاف شرعی در مراسم ها دیده شده است اما این غالب نیست و اشکال مختلف و تنوعی که وجود دارد باعث غنا ،توسعه و تثبیت ماجرای عاشورا و محرم حسینی شده است.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشانکرد: عزاداری های محرم در واقع نمادی از تقابل حق و باطل را توانسته است در تاریخ به طور عمیق حفظ کند که می تواند در هر مقطعی مورد بهره برداری قرار گیرد واکنون نمونه هایش را در کشورهای مختلفاز جمله یمن ،سوریه  و عراق و سایر کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم./

 

کد خبر 830074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha