پیام اصلی عاشورا مقاومت است نه مذاکره

حجت الاسلام حامدی گفت: یکی از معیارهای درک میزان حرکت در مسیر ترسیمی امام حسین(ع)، سنجش نحوه مواجهه با ظلم و میزان ایستادگی مان در برابر ظلم موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «محمدرضا حامدی» امروز(۱۷ شهریور) در جمع پرسنل سپاه میانه، بر لزوم عمق بخشی به عزاداری ها و مقابله با انحرافات موجود تاکید کرد و اظهار داشت: اگر عزاداری های از حالت شعوری خارج شده و تنها شعاری و نمایشی باشد، از فرهنگ عاشورا فاصله گرفته ایم.

مسؤول آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که عزاداری های شعاری نمی تواند اصلاح و تغییری مثبت در فرهنگ و نگرش‌ها ایجاد کند، خاطرنشان کرد: همچنان که جنبه شعاری و ظاهری عزاداری ها باید حفظ شود، در عین حال محتوا و آسیب ها نیز به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تفاوت اصلی لشکر امام حسین(ع) با لشکر یزید را در ولایتمداری یاران آن حضرت عنوان کرد و گفت: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) اطاعت از ولایت فقیه همچون تبعیت از امام زمان است و اگر حرف امام و نایبش بر زمین بماند، دیگر فرقی میان ما و لشکریان یزید نخواهد ماند.

امام جمعه سابق میانه افزود: پیام اصلی عاشورا مقاومت است نه مذاکره، امام حسین(ع) به ما آموخت که در سایه صبر، ایستادگی و مقاومت پای باورها و اعتقادات، توفیق الهی حاصل شده و حل مشکلات آسانتر خواهد شد.

وی افزود: اما اگر نتوانیم فرهنگ مقاومت را در خود ایجاد کنیم؛ همچون ماجرای ثقیفه، عده کم منحرفین خواهند توانست بر اکثریت ما غالب شده و حاکمیت جامعه را در دست گیرند و آن گونه که می خواهند بر مردم حکومت کنند.

حجت الاسلام حامدی مبارزه با ظلم را از مهمترین علل قیام اباعبدالله عنوان کرد و گفت: یکی از معیارهای درک میزان حرکت در مسیر ترسیمی امام حسین(ع)، سنجش نحوه مواجهه با ظلم و میزان ایستادگی مان در برابر ظلم موجود است.

کد خبر 830410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha