معارف بسیاری در زیارت عاشورا نهفته است

حجت الاسلام حسینی گفت: به واسطه زیارت عاشورا می توان به حقایقی دست یافت و اوج گرفت که نهایت دلدادگی مخلوق در برابر خالق هستی متجی می شود.

به گزارش خرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۲۰ شهریور) در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) به تشریح اهمیت و فضائل قرائت زیارت عاشورای امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: زیارت عاشورای بهترین درمان برای دردهای روحی بشریت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: زیارت عاشورا تنهاترین زیارتی است که مورد توجه ائمه معصومین علیهم السلام بوده، تا زمان امام محمد باقر(ع) مخفی مانده بود و ایشان از این محتوای غنی پرده برداشتند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در کنار محتوا و مضمون متعالی؛ در این زیارت معارفی بی نظیر نهفته است که انسان را به سیر و کمال و توحید می رساند و در ابتدا با سلام‌ها آغاز و انتهای آن انسان را به سجده که بالاترین تجلی عبودیت انسان است، دعوت می‌کند.

وی گفت: اگر به آخرین لحظات شهادت امام حسین(ع) دقت کنیم؛ خواهیم یافت که ایشان تلاش در هدایت شمر ملعون داشتند و این نشان می‌دهد که امام به دنیا آمده تا عالم را هدایت کند و در مسیر الهی قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: به واسطه زیارت عاشورا می توان به حقایقی دست یافت و اوج گرفت که نهایت دلدادگی مخلوق در برابر خالق هستی متجی می شود.

کد خبر 830929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha