خواهرم نگاهت، برادرم حجابت را رعایت کن!!

خدا وکیلی الان امام زمان ارواحنا له الفدا جلوی من و شما بایستد و بگوید فلانی گوشی موبایلت را بده یک نگاهی بکنم چه بهانه‌ای داری که گوشی را ندهی؟!

خبرگزاری شبستان: خدمت هم هیئتی‌های عزیز سلام عرض می‌شود. عذرخواهی می‌کنم از بابت دیر رسیدن به منبرِ امروز و راستش در ترافیک گیر کرده بودم. بنده با این ابوطیاره با هزار التماس از وسط دو سه تا دسته عزاداری رد شده بودم که تو پیچ نهایی ماموران دل‌انگیزی از راهنمایی و رانندگی، چهارراه منصور را بسته بودند و نه راهِ پس بود و نه راه پیش! راه پس را قبول داریم که از بابت غلغله هیئات و دسته‌جات بود. اما راه پیش را نمی دانم چرا ماموران دل‌انگیز بسته بودند الله‌اعلم! 

آخرِ سر از ابوطیاره پیاده شدیم و ماموران دل‌انگیز را قانع کردیم که شما باید تردد از راه مقابل را ببندید که ملت داخل دسته‌جات نشوند وگرنه بستن راه خروج خودروها از داخل دسته‌جات، در اذهان نمی‌گنجد! آن سرباز دل‌انگیز هم حالا به احترام ریش سفیدمان راه را باز کرد تا با تاخیر یک ساعته خدمت تان برسیم. 

و اما بعد... داشتم به امر به معروف و نهی از منکر فکر می‌کردم که شما خود در جریان هستید که حضرت سیدالشهدا فلسفه قیام‌شان را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدشان معرفی نموده‌اند. 

این خرده فرمایشاتی را هم که بندۀ کمترین، امروز عرض می‌کنم از باب امر به معروف است که مستحضرید از اصول دین است. یعنی مثل نماز و روزه واجب است، برای دکور و جور بودن سور و سات مجلس نیامده!... بعله!... از ده تا واجبات دینی یکی‌اش هم امر به معروف و نهی از منکر است. 

حالا ما هر وقت از امر به معروف صحبت می‎کنیم، جَلدی ملت فکرشان می‌رود پیِ حجاب و لَچَک طایفۀ اناث! بعله... این مقوله واقعا جای تامل دارد... این خانم‌ها با این همه بَتونه و سمباده‌کشی به سیمای مبارک‌شان، نصف شبی آمده‌اند به خیابان، اون برادری که دو تا زاغ زاغک روی سینه‌اش خالکوبی کرده و دکمه‌های پیراهنش را  هم تا ناف باز گذاشته، آخر مراعات کنید ناسلامتی شبهای عزاست، کارهای دنیا برعکس شده است. کار به جایی رسیده که ما می‌گوییم خواهرم نگاهت، برادرم حجابت را رعایت کن!! 

ای مسلمانانِ از دین بی‌خبر! با شما هستم ای دلاور! که می‌گویی: «حاج آقا مته به خشخاش نذار آقا هم این جوون‌ها را این‌طوری طلبیده...» با شما هستم اون آقایی که وسط سخنرانی داری سلفی می‌گیری... بدان و آگاه باش که بنده همین الان عکس پروفایل ایسنتاگرامم را عوض کردم و خودم تو باغم که چی به چیه... بابا اون موبایل صاحب مرده را 5 دقیقه بذار اون وَر ببین دارم چی می‌گم! وسط هیئت هم شما دست از چت و گیم و کلییر هیستوری بر نمی‌دارید؟ شرم کنید. مجلس امام حسین حرمت دارد! اینجا با وضو می‌آیند. ما معتقدیم که صاحب عزای اصلی الان تو کفش‌کَن ایستاده! 

چطور خجالت نمی‌کشی با اون موبایلی که گالری تصاویرش نیاز به نهی از منکر اساسی دارد بیایی به عزاخانه؟... این روزها قلب امام زمان ناراحته! امام زمان چشم و امیدش به تو و من بچه شیعه است. ما مگر معتقد نیستیم که امام زمان همه‌جا حاضر و ناظر اعمال شیعیانش هست؟ خدا وکیلی الان امام زمان ارواحنا له الفدا جلوی من و شما بایستد و بگوید فلانی گوشی موبایلت را بده یک نگاهی بکنم چه بهانه‌ای داری که گوشی را ندهی؟! ابی عبدالله برای احیای امر به معروف و نهی از منکر حتی از کودک شش‌ماهه‌اش گذشته... حالا شما و من ... خدا به دادمان برسد با این نمک‌نشناسی.

فرهاد باغشمال

کد خبر 830398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha