هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری در ۱۸ بخش برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به «رینوتکس ۲۰۱۹» سیزدهم تا هفدهم آبان ماه سال جاری در ۱۸ بخش در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «علی جهانگیری» امروز(۲۶ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی، در ۱۸ بخش تخصصی به منظور شناسایی فناوری های برتر با قابلیت تجاری سازی در تبریز برگزار می شود.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ ادامه داد: تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرحها و ایده‌های دانش محور، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی یکی از ۵ منطقه فناوری کشور است، خاطرنشان کرد: هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به دانش بنیان است تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و تولید و اشتغال و صادرات را در استان به صورت دانش محور و دانایی محور، تقویت کنیم.

جهانگیری گفت: سهم خدمات دانش بنیان و شاغلان متخصص در این حوزه در استان بالا است؛ از این رو هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

رییس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ با بیان این‌که بهار دستاوردهای حوزه علم و فناوری را در این نمایشگاه معرفی می‌کنیم، افزود: علاوه بر نمایش طرح‌ها و معرفی فناوری‌های جدید در استان، برای تجاری کردن طرح‌ها نیز در طول سال تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ محصول به دلیل اعمال تحریم‌ها ممنوع الورود شده اند و واردات برخی از محصولات نیز مقرون به صرفه نیست، اظهارداشت: از این رو باید تولید داخلی جایگزین این محصولات شوند که این نمایشگاه می‌تواند این بستر را فراهم کند.

جهانگیری با تاکبد بر اینکه نمایشگاه رینوتکس محلی برای تعامل عرضه و تقاضای فناوری در کشور است، افزود: اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند، ولی رویکرد ما در این نمایشگاه، عرضه و تقاضا است.  

وی با اشاره به ارزیابی اثربخشی ششمین نمایشگاه رینوتکس در سال گذشته گفت: افزایش ۱۴ درصدی راه اندازی کسب و کار، ایجاد شبکه فروش، افزایش ۶.۲ درصدی سهم بازار،  ۱.۶ درصدی جذب سرمایه گذار داخلی و ۸.۳ درصدی عقد قرارداد داخلی از جمله دستاوردهای دوره قبلی نمایشگاه بود و در مجموع، اثربخشی نمایشگاه ششم رینوتکس در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۹.۲ درصد بوده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ فناوری به نمایشگاه آمد که ۴۳۳ طرح خارج از استان بود و ۱۱ طرح فناورانه نیز از خارج از کشور شرکت کرده بودند، ضمن اینکه ۱۷۵ نیاز نیز در این رویداد معرفی شد.

کد خبر 832769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha