برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان تشریح شد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در استان، گفت: تقویت وحدت، همدلی و انسجام عمومی مهم ترین رویکرد برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ «علی حسین پازدار»، در جمع خبرنگاران، در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس، افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در چهار بخش مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح در مرکز استان،  پیش بینی شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح در مرکز استان را نخستین بخش از برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و اظهارداشت: هدف از برپایی رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشتن اقتدار، انسجام و انضباط توام با وحدت بین ارتش، نیروی انتظامی و سپاه انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: حاصل رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این است که  دشمن مایوس می شود، همانگونه به فضل الهی و در سایه وحدت، انسجام و بصیرت ملت ایران دشمن روز به روز سرگردان تر و حیران تر شده است.

 

سرهنگ پازدار بیان کرد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 31 شهریور در استان لرستان شاهد برپایی رژه باشکوه نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز استان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه بخش دوم برنامه ما برگزاری نمایش رزمی و فرهنگی در شهرستان دورود است، خاطرنشان کرد: به منظور انتقال فرهنگ جهاد و شهادت هر سال در یکی از شهرستان های استان لرستان یکی از عملیات ها بازسازی می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان ادامه داد: امسال عملیات بیت المقدس در شهرستان دورود در قالب نمایش رزمی و فرهنگی بازسازی می شود و بمباران های شهردورود و کارخانه سیمان دورود و نقش گردان محرم از گردان های تیپ 57 در این طرح بازسازی می شود.

 

سرهنگ پازدار افزود: در قالب طرح بازسازی عملیات دفاع مقدس همچنین به نقش مردم شهرستان دورود و رزمندگان دورودی در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخته می شود.

 

وی تصریح کرد: برنامه بازسازی عملیات دفاع مقدس در شهرستان دورود از عصر فردا (31 شهریور) همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می شود و طی یک هفته هر شب برگزار می شود.

 

سرهنگ پازدار، بخش سوم برنامه های هفته دفاع مقدس را اجرای برنامه های مشترک بین ارتش، سپاه و ناجا دانست و افزود: در طول هفته دفاع مقدس برنامه های چون دیدار فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان، و ائمه جمعه شهرستان ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبار روبی قبور مطهر شهدا، اعزام اکیپ های امدادی، درمانی، خدماتی به مناطق محروم، درمانگاه های ارتش ناجا و سپاه پاسداران هم یک روز ویزیت رایگان خواهند داشت و اقامه نماز وحدت و حضور، حضور فرماندهان و نیروهای ارتش، ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نماز جمعه از برنامه های نیروی ارتش ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد:  اعزام راوی به مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها، ادارات، مساجد و محلات در راستای تبیین اهداف و دستاوردهای هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های تدوین شده برای هفته دفاع مقدس است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرباز، افزود: در برنامه های هفته دفاع مقدس یک روز به عنوان روز تجلیل از مقام شهدای سرباز در نیروی ارتش، ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

سرهنگ پازدار افزود: بخش چهارم برنامه های هفته دفاع مقدس شامل برنامه های متنوع برای شهرستان های استان لرستان است.

 

یادوراه های شهدای بسیجی برگزار می شود

 

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج کنگره عظیم 9 هزار و 200 شهید بسیجی در مرکز کشور برگزار می شود، گفت: از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج یادواره های شهدای بسیجی در استان لرستان برگزار می شود.

 

سرهنگ پازدار گفت:  طبق برنامه ریزی به عمل نخستین یادوراه شهدای بسیجی 15 مهر ماه در شهرستان الیگودرز و آخرین یادواره شهدای بسیجی  طی چهارم آذر ماه در خرم آباد برگزار می شود و از 15 مهر تا چهارم آذر یادواره شهدای بسیجی در همه شهرستان ها برگزار می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در ادامه اظهار کرد: برابر تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس یک سال با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و یک سال هم با ارتش جمهوری اسلامی است که امسال این مسئولیت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کد خبر 834239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha