مدیر جدید حوزه علمیه مرند معرفی شد

مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند در استان آذربایجان‌شرقی معارفه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «عباس اختیاری» امروز(۳۰ شهریور) به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند معارفه و از خدمات حجت الاسلام باقری قدردانی شد.

حجت الاسلام «احمد مطهری اصل» مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به شاخصه‌های حوزه در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: توجه به علم و تهذیب نفس از مهم ترین اصول حوزه های علمیه است.

وی با بیان این‌که علم باید عالم را به ادب و اخلاق برساند، خاطرنشان کرد:  افراط و تفریط در دوران طلبگی یکی از آسیب‌های محتمل است، درس باید مهم ترین اولویت و اصل برای طلاب حوزه علمیه باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که ارتقای سطح علمی طلاب لازمه پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان جامعه است، ادامه داد: طلابی که به درس اهمیت داده و درک بیشتری از علم دارند، کمتر دچار انحراف می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه نهاد روحانیت در جهان تشیع گفت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی با مجاهدت، حمایت و مدیریت روحانیت پیش رفته است و شروع بحث انقلاب تنها به عهده روحانیت و البته تایید و همراهی مردم بوده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دشمنان با آگاهی از این موضوع در پی تضعیف انقلاب اسلامی به واسطه تخریب چهره حقیقی روحانیت و حوزه های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است و خدشه بزرگی به این نظام محسوب می شود؛ به عبارتی روحانیت تقویت کننده این مکتب عالی انسان‌ساز و الهی است.

 

کد خبر 834367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha