تاکید وزیر کشور بر مبارزه گسترده با مواد مخدر

محمدنجار از اصلاح جدید قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی خبر داد و گفت: با اجرای قاطع این قانون توزیع کنندگان اصلی و بین المللی مواد مخدر به شدت مجازات می شوند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور امروز در همایش "پلیس های مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور" ضمن تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ و مقدس است، خاطرنشان کرد: امروز این مسئله بعد از جمعیت و محیط زیست به عنوان سومین مساله جهانی معرفی می شود.

 

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله مواد مخدر یکی از وجوه پازل چند بعدی استکبار جهانی برای مبارزه با باورهای عدالت خواهی و استقلال طلبی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است. همچنین این اقدام شوم و شیطانی با هدف تسلط بر منابع کشورها و موجه نمودن حضور نیروهای بیگانه در منطقه انجام می شود.

 

وی به سیاست دشمن در حمایت از توزیع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هدف کلان این گونه اقدامات اسلام هراسی و ایران ستیزی است تا در غالب این امر بتوانند سلاح های خود را بفروشند و بر منابع کشورهای منطقه تسلط کامل داشته باشند غافل از اینکه تمامی این اقدامات به بن بست رسیده و امروزه ایران و اسلام به عنوان قطب های تعیین کننده بین المللی مطرح است.

 

محمدنجار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز ما در مقابل یک جنگ تمام عیار اعلام نشده قرار داریم که برای مقابله با آن دستگاه ها و نهادهای دخیل باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با اجرای قاطع این قانون با توزیع کنندگان اصلی و بین المللی آن برخورد شود. 

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: احداث و آماده سازی اردوگاه ها و مراکز درمان و اقامت اجباری معتادان از جمله تدابیری است که در این زمینه اندیشیده شده است.

 

محمد نجار همچنین تصریح کرد: در این اردوگاه ها به مدت پانزده روز مرحله سم زدایی و کلاس های آموزشی به معتادان ارائه می شود و در پایان دوره سه ماهه این اردوگاه ها با فراهم کردن امکان اشتغال برای این افراد از بازگشت مجدد آنان به سمت مواد مخدر جلوگیری می کند.

 

وزیر کشور ساماندهی سکونت گاه های آلوده که در نقاط حاشیه ای شهر هستند را یکی دیگر از اقدامات انجام شده ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و تاکید کرد: در این زمینه آیین نامه ای هم تنظیم شده که در آن به نقش شهرداری ها، استانداران، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور تاکید کرده ایم.

 

وی بر لزوم جمع آوری اطلاع از آمار دقیق معتادان تاکید کرد و افزود: این اقدام راهی برای برنامه ریزی دقیق و عملی  مبارزه با مواد مخدر است.

 

محمد نجار یادآور شد: در این زمینه همکاری های منطقه ای و بین المللی هم در دستور کار است و به توافقاتی با مقامات پاکستان و روسیه رسیده ایم .

 

وزیر کشور  پاکسازی و ساماندهی نقاط آلوده شهرها و استانها، برخورد جدی با توزیع کنندگان اصلی و جمع آوری خرده فروشان محلی، تجهیز گلوگاه ها و نقاط مرزی به امکانات روز و مدرن، استفاده از سگ های مواد یاب و توزیع مناسب آنها در کشور، شناسایی و حذف سران اصلی مواد مخدر با همکاریهای منطقه ای و بین المللی را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

 

محمدنجار یادآور شد: استفاده از ظرفیت فرهنگی استان ها، استفاده از توان استانداران و شهرداران شهرها و استان های کشور، پی گیری و تاسیس اردوگاه ها و مراکز درمانی، آموزش نیروهای عملیاتی به شیوه های روز برای مقابله با سرکردگان اصلی مواد مخدر، همکاری و هماهنگی با قوه قضاییه برای اجرای قاطع قانون از دیگر اقدامات انجام شده برای مبارزه با مواد مخدر است.

 

یادآور می شود: همایش فوق چهارشنبه(هشتم دی) در ساختمان فرهنگی شقایق برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 8353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha