ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب‌ اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بابک محبوب علیلو» امروز(ششم مهر) در جمع دادستان های حوزه های قضایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: استفاده از ابزار پیشگیری و بازدارنده در راستای مقابله با جرایم امری لازم و ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب‌ اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با تأکید بر هشدار، توجیه، ارشاد و تذکر در پیشگیری از جرایم انتخاباتی خاطرنشان کرد: در این راستا ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری و بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، گفت: تحرکات و فعالیت نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم به دقت رصد می‌شود.

محبوب علیلو اظهار داشت: در این راستا شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگستری شهرستان های استان در آینده نزدیک تشکیل و شروع به کار می کنند.

وی اخبار مربوط به تکاپوهای تبلیغاتی تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس را تایید کرد و گفت: برخی نمایندگان فعلی مجلس در تعدادی از شهرستان ها، در به کارگیری افراد در شرکت ها و به ویژه شرکت هایی که ماهیت دولتی دارند، دخالت می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب‌ اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: چنین مواردی که با هدف جذب افراد کاندیداهای دیگر صورت می گیرد از مصادیق بارز تطمیع در انتخابات است و جرم به شمار می رود.

گفتنی است، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 837158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha