جشنواره استانی قصه‌گویی در تبریز برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در سراسر استان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی بینش» امروز(۹ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح  ویژه‌ برنامه‌های هفته ملی کودک در استان خبر داد و اظهار داشت: به همین مناسبت جشنواره استانی قصه‌گویی ۱۷ و ۱۸ مهرماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جشنواره بین المللی قصه گویی که از دو سال پیش با رویکرد تازه و جذاب شروع شده، امسال بیست و دومین دوره آن از ۲۲ تیر ماه کلید خورده که  ۱۴۵ نوجوان دختر و پسر در این جشنواره قصه های خود را روایت کردند که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی قصه گویی را بهترین وسیله انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: ۲۲۸ قصه گویی صحنه ای در سایت جشنواره ثبت شده که با انتخاب هیات داوران ۴۵ نفر، قصه های خود را در روزهای برگزاری جشنواره برای مخاطبان روایت می کنند.

بینش با اشاره به این‌که، قصه گویی در مراکز تخصصی، علمی و فرهنگی استان اجرا خواهد شد، گفت: این جشنواره ابتدا به صورت استانی در مرکز استان برگزار می شود، سپس برگزیدگان در جشنواره منطقه ای و بعد از آن در جشنواره کشوری در تهران شرکت می کنند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی سال گذشته درخشش خوبی در جشنواره بین المللی قصه گویی داشت، افزود: در راستای احیای فرهنگ بومی و محلی قصه های فولکور به زبان ترکی به صورت مشترک (اجرای کودک با والدین) برگزار می شود.

بینش بخشی از برنامه های جشنواره قصه گویی را مرتبط با توسعه فرهنگ قصه گویی اعلام کرد و گفت: تمامی مربیان کانون باید به قصه گویی مسلط باشند که در این راستا در دوره های تخصصی و آموزش ضمن خدمت قصه گویی همواره شرکت می کنند.

​وی توسعه فرهنگ قصه‌گویی را یکی از اهداف و برنامه های کانون برشمرد و گفت: اعزام قصه گویان به مدارس و مناطق محروم از دیگر برنامه های در حال اجرای این کانون است.

کد خبر 838580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha