حمایت از ۱۰ هزار طرح خانگی روستایی در کشور

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت گفت: سال گذشته از طریق حمایت از ۱۰ هزار طرح خانگی روستایی برای بیش از ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «هادی جوهری»‌ امروز(۱۴ مهر) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مراغه اظهار داشت: این تعداد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم با حمایت از 30 هزار طرح ایجاد می شود.

عضو هیات مدیره و معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت افزود: تسهیلات بنیاد برکت در قالب طرح های سحاب ، آسمان و آفتاب برای اشتغال خانگی و حمایت از کارآفرینان محلی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در این طرح برای هرکارگاه تولیدی و طرح در مناطق کمتر برخوردار تا 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود، به عبارت دیگر طرح های اشتغال بنیاد برکت در کنار رونق اقتصادی و اشتغال موجب رونق و رستاها و کاهش مهاجرت شده است.

جوهری با بیان این‌که سال گذشته از طریق حمایت از 10 هزار طرح خانگی روستایی برای بیش از 30 هزار نفر شغل ایجاد شده است، افزود: با برنامه ریزی های بنیاد برکت از طریق هر طرح برای سه نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

همچنین ربانی، مدیر اجرایی بنیاد برکت در آذربایجان شرقی گفت: طرح اشتغال روستایی بنیاد برکت به صورت پایلوت در مراغه و آذرشهر آغاز شده است. در این شهرستان ها با حمایت از 700 طرح تولیدی برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

«احد حسینی» مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از پرداخت 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان خبر داد و اظهار داشت: حدود 120 میلیارد ریال از این تسهیلات برای اشتغال روستایی مراغه پرداخت شده است.

کد خبر 840236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha