استفاده از ابزارهای روز برای جذب جوانان به مساجد ضرورت دارد

هادی نیا شناخت زمان، مخاطب‌شناسی و استفاده از ابزارهای روز برای جذب جوانان و نوجوانان برای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» عصر امروز در همایش بزرگداشت 19 مهر(سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد) اظهار داشت: کانون‌های مساجد همه ساله میزبان صدها هزار نوجوان و جوان مسجدی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با حضور بیش از 320 نفر با رویکرد تقویت بخش های هنری برگزار شد، اعتقاد داریم استفاده از هنر برای تبیین و ترویج مفاهیم قرآنی اثرگذارتر خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش تجلیل از برترین محافل انس با قرآن است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری دارالقرآن بسیج، معاونت قرآنی وزارت ارشاد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در 40 مسجد به صورت گسترده و باشکوه برگزار شد.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود شناخت زمان، مخاطب‌شناسی و استفاده از ابزارهای روز برای جذب جوانان و نوجوانان برای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: این امر مورد توجه ستاد استانی و پورتال سراسری بچه‌های مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی تعامل میان رسانه، فضای مجازی و فعالیت های فرهنگی و هنری کانون‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین رویکرد طرح های اوقات فراغت بچه های مسجد توجه به کشف استعدادهای نوجوانان در عرصه های مختلف بوده است.

وی در پایان با بیان این‌که تبریز و آذربایجان شایستگی انتخاب به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور را داراست، گفت: هم اکنون کتابخانه و قرائتخانه ای در مساجد استان وجود دارد که به صورت سه شیفته کار می کنند که این مدیریت مسجدی می تواند به عنوان الگویی برای سایر استان ها نیز مطرح شود.

گفتنی است، در پایان این همایش که با اجرای برنامه‌های مختلف همراه بود، از فعالان، ائمه جماعات و برگزیدگان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 841794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha