آزمون سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی و در طول بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: آزمون یاد شده امسال زودتر از موعد مقرر و در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار گروه و ۱۵ رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت روز پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه، برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام این آزمون نیز اواخر آبان‌ماه خواهد بود، افزود: آزمون در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت(ع)، گروه حفظ قرآن کریم و  گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.

محمدپور گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است که از راه ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌های گهربار ایشان در جامعه محقق می‌شود.

وی افزود: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است و برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است.

محمدپور ادامه داد: این آزمون در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون برشمرد.

به گفته شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.

 

کد خبر 842733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha