اهمیت زیارت اربعین میان مذاهب اسلامی مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین هدف و پیام نهضت عاشورا، حفظ اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: بزرگداشت عاشورا و اربعین تنها محدود به شیعیان نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به استقبال گسترده مردم سراسر کشور برای در پیاده‌روی اربعین و زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: راهبرد اربعین در واقع تکمیل حماسی عاشوراست و در راستای بقای ابدی اسلام می‌باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از جلوه‌های وجودی حضرات ائمه معصومین، راهبرد اربعین است که با هماهنگی و سازماندهی خاص برای دستیابی به هدفی ماندگار بوده که امروز نیز با تدبیر الهی ایشان پیش می رود. 

وی با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین هدف و پیام نهضت عاشورا، حفظ اسلام ناب محمدی(ص) است، تصریح کرد: بی شک بعد از واقعه عاشورا، اهمیت نهضت حسینی میان تمامی مذاهب اسلامی بسیار قابل توجه بوده است، از این رو بزرگداشت عاشورا و اربعین تنها محدود به شیعیان نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم توضیح داد: مقطع بعثت در واقع تولد اسلام است؛ غدیر نیز برای تکامل اسلام بوده و مقطع عاشورا برای دیده شدن و حفظ همیشگی اسلام است و در نهایت فرج امام زمان(عج) مقطع چهارم می‌باشد که منجر به جهانی شدن اسلام می‌شود. 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حرکت عاشورا دارای دو مرحله شهادت و پیام‌رسانی بود، تصریح کرد: اهمیت مرحله دوم قطعاً کمتر از مرحله اول نیست چراکه اگر پیام‌رسانی نبود، مرحله اول بی‌نتیجه می‌ماند. 

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر موضوع پیام‌رسانی عاشورا به قدری اهمیت داشت که اگر حضرت زینب(س) به اسارت نمی‌رفت، خود حضرت باز این مسیر را رفته و افشاگری را انجام می‌داد. 

 

کد خبر 842735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha