نمایشگاه کتاب فرصتی برای تعامل افکار و اندیشه‌ها است

محمدپور گفت: یکی از نقش‌های مهم نمایشگاه‌های کتاب، تبادل فرهنگی و یادگیری از تجارب و همچنین تأثیر متقابل افکار و اندیشه‌ها بر یکدیگر است.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که در آستانه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در عین اینکه تفرجگاه اهالی فرهنگ و ادب و علم است، محل تعامل اندیشه و نضج افکار نیز محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: پس از شانزده دوره‌ی برگزاری، این نمایشگاه در هفدهمین دوره‌ی برگزاری، جوان و پرنشاط است و از همین روست که جوانان صاحب فکر، اصلی‌ترین مطالبه‌گران این نمایشگاه هستند.

وی ارتقای سطح آگاهی و دانایی افراد جامعه را از مهمترین رویکردهای برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز سطح توسعه‌ فرهنگی کشورها با معیار مطالعه و کتاب سنجیده می‌شود و یکی از نقش‌های مهم نمایشگاه‌های کتاب، تبادل فرهنگی و یادگیری از یکدیگر و همچنین تاثیر متقابل افکار و اندیشه‌ها بر یکدیگر است.

محمدپور ادامه داد: به عبارتی از راه برگزاری نمایشگاه کتاب می‌توانیم نشان دهیم که در جامعه متنوع ایرانی، اهل قلم در تعامل با یکدیگر بوده و تفکرات متنوع می‌توانند خود را بروز دهند.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، همواره شاهد استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان از این نمایشگاه بوده‌ایم و این امر نشان دهنده‌ی اهمیت و جایگاه کتاب خوانی در جامعه ایرانی است و ما باید برای ارتقای این فرهنگ اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی زمان برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را ۲۹ مهر تا ۴ آبان اعلام کرد و گفت: دهمین نمایشگاه مطبوعات استان و رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 843435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha