مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر افتتاح شد

مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان با هفت میلیارد ریال هزینه از محل کمک های مردمی و با زیربنای ۴۵۰ مترمربع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر عصر روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با هفت میلیارد ریال هزینه از محل کمک های مردمی و با زیربنای ۴۵۰مترمربع افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در آیین افتتاح این مسجد با تشکر از اهالی روستای ینگجه اظهار داشت: در روایت آمده است که هرکس چراغی از مسجد را روشن کند؛ ملائک به آن رحمت می فرستند و از زمان پیامبر در مساجد به امور دنیوی و اخروی مردم رسیدگی می شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مساجد منشاء پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند، خاطرنشان کرد: از همین مساجد مردم به جبهه های جنگ نبرد حق علیه باطل در دوران هست سال دفاع مقدس اعزام شدند و بر دشمان فائق آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خداوند متعال خیر هر کسی را بخواهد؛ حب و محبت و مودت و زیارت امام حسین(ع) را در قلب او می اندازد، تصریح کرد: آنان که در زیارت اربعین هستند؛ معلوم است خداوند متعال خیر آنها و محبت امام حسین(ع) رادر قلب آنها قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به مقاطع چهارگانه در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در مقطع بعثت تولد اسلام و در مقطع غدیر تکامل اسلام واقع شذ، اما در عاشورا سال ۶۲ هجری اسلام حفظ شد و مقطع آخر مربوط به ظهور حجت می باشد که همان جهانی شدن اسلام است.

امام جمعه تبریز گفت: عاشورا مقطع بسیار مهمی در تاریخ اسلام است که در دو مرحله واقع شد، مرحله اول شهادت حضرت در روز عاشورا بود و مرحله دیگر پیام رسانی نهضت بود که از خود شهادت مهم تر است.

کد خبر 844744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha