بسیج به دنبال اعتلای نهضت علمی کشور باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بسیج باید با شناسایی اولویت‌ها و خلاءها؛ نهضت علمی کشور نقشی موثر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امشب(۲۵ مهر) در دیدار جمعی از نخبگان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اظهار داشت: جامعه نخبگان می‌تواند در زمینه دیپلماسی عمومی نقش ایفا کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نخبگان و استعدادهای برتر علمی بیان فرمودند؛ ادامه پیشرفت علمی در کوران حرکت پرشتاب علمی جهان، کاملاً ضروری و حیاتی است، از این رو بسیج باید با شناسایی اولویت‌ها و خلاءها؛ نهضت علمی  کشور نقشی موثر داشته باشد.

وی افزود: معظم‌له گردآوردن «نخبگان ایرانِ فرهنگیِ بزرگ» یعنی نخبگان قلمرو وسیع فرهنگ ایرانی در قرن های گذشته را نمونه‌ای از ظرفیت بالقوه جامعه‌ نخبگانی خواندند و افزودند: ارتباط‌گیری و گردآوری نخبگان منطقه‌ی غرب آسیا، جهان اسلام، محور مقاومت و حتی گردآوری نخبگان حق‌جوی عالَم در همه کشورها میتواند با نوعی نهادسازی به ارائه و ترویج «دانش پاک و باشرافت» و «اندیشه درست» منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار گفت: به اعتقاد رهبر معظم انقلاب؛ ما به برکت اسلام راه سومی را به ملت ها ارائه کرده‌ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دلها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و در همه عرصه خصوصاً جبهه علمی و پژوهشی با هدف تولید و انتقال دانش پاک و فرهنگ سازی برای بهرمندی از علم نافع قدم برداریم.

آل هاشم با تاکید بر تقویت تشکل های علمی بسیج گفت: هدایت و حمایت از طرح های مخترعان، مشارکت در کارآفرینی های علمی و جمع آوری پژوهش هایی که قابلیت تجاری شدن دارند، باید از اولویت های حمایتی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری باشد.

کد خبر 844444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha