ترویج مدگرایی مصداق بارز تهدید فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نباید به بهانه کمبود منابع مالی برنامه های فرهنگی را تعطیل کرد، بلکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید محتوای نوآورانه تولید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار مدیران برتر آموزش و پرورش اظهار داشت: در چهار بخش از قرآن کریم به تعلیم و تربیت اشاره شده است، سه مرتبه نیز تربیت به تعلیم مقدم شمرده شده و تنها در در یک مورد آن تعلیم بر تربیت ارجحیت داده داشته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تا تعلیم نباشد، تربیتی در کار نیست؛ به عبارت دیگر هدف اصلی تربیت است اما برای رسیدن به آن نیازمند تعلیم هستیم.

آل هاشم با استناد به آیات قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، کار آموزگاران را بسیار مهم دانست و گفت: همان طور که رهبر انقلاب بارها تاکید فرموده اند؛ ارتقای تحصیلی دانش آموزان باید اولویت خانواده ها و اولیا و مربیان مدارس باشد.

وی با بیان این‌که مدارس و دانش آموزان باید با بالاترین سطح آگاهی سیاسی و بصیرتی در میدان عمل حضور داشته باشند، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک نهاد انسان ساز در گام دوم انقلاب؛ علاوه بر تغییر در رویکرد تک بعدی آموزش به رویکرد آموزش و پرورش، باید به نواوری در محتوای برنامه های فرهنگی توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که استکبار در حوزه فرهنگی و تربیت با جامعه ایرانی در جدال است، گفت: انقلاب اسلامی ایران،  انقلابی فرهنگی بود و امروز بیشترین تهدیدها علیه آن فرهنگی است.

امام جمعه تبریز افزود: تهدیدهای فرهنگی دشمن را با برخورد چکشی و سخت نمی توان پاسخ داد؛ بلکه باید خاکریزی های اعتقادی را با گسترش فعالیت های فرهنگی محافظت کرد.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری های اجتماعی به وجود آمده، بی بند و باری های جامعه را نتیجه جنگ نرم دشمن دانست و گفت: دشمنان با برنامه هایی خاص جوانان را به سمت مدگرایی سوق دهند و مد روز را با رفت و آمدهای مکرر در خیابان ترویج دهند.

آل هاشم ترویج مدگرایی را مصداق بارز تهدیدات فرهنگی برشمرد و افزود: نباید به بهانه کمبود منابع مالی برنامه های فرهنگی را تعطیل کرد، بلکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید محتوای نوآورانه تولید کرد.

 

کد خبر 844442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha