رسانه‌های جدید افرادی سطحی‌نگر تربیت می‌کنند

صفری گفت: هرقدر که از کتاب فاصله گرفته و به سمت فضای مجازی حرکت می‌کنیم، سطحی‌نگری در جامعه رشد می‌کند. متأسفانه رسانه‌های جدید افرادی سطحی‌نگر تربیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی صفری» در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: هرقدر که از کتاب فاصله گرفته و به سمت فضای مجازی حرکت می‌کنیم، سطحی‌نگری رشد می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌های جدید افرادی سطحی‌نگر تربیت می‌کنند. سطحی‌نگری آفت بزرگی است که دشمنان در بزنگاه‌ها می‌توانند از این موضوع استفاده کرده و دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را به افراد جامعه تحمیل نمایند.

وی با تأثیر برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه خاطرنشان کرد: قطعاً برگزاری نمایشگاه کتاب در رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر است. این نمایشگاه هرساله و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که البته شأن تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان استانی تأثیرگذار در کشور هم همین است.

صفری با اشاره به تأثیر کتاب در توسعه جوامع تاکید کرد: بدون شک برگزاری چنین نمایشگاهی تأثیر مثبتی در جامعه دارد و ما نیز در رادیو و تلویزیون تمام تلاشمان این بوده که نمایشگاه کتاب تبریز را بازتاب دهیم.

وی افزود: قطعاً جامعه‌ای که در آن به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت داده نشود، عملکرد خوبی در توسعه‌اش وجود نخواهد داشت. این یک اصل بوده و کتاب می‌تواند محور توسعه و دانایی باشد. همه ما می‌دانیم که با بروز و ظهور رسانه‌های جدید، تعداد کسانی که کتاب می‌خوانند و همچنین زمان مطالعه کاهش‌ یافته است.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی افزود: اطلاعات، آگاهی و دانشی که از کتاب‌خوانی حاصل می‌شود، تأثیرگذاری عمیقی دارد که قطعاً این خاصیت در فضای مجازی وجود ندارد.

کد خبر 847211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha