نمایشگاه مطبوعات در تقویم نمایشگاهی تبریز قرار گیرد

شفیعی گفت: یکی از مطالبات جدی خانه مطبوعات و تشکل‌های صنفی مطبوعات استان این است که نمایشگاه مطبوعات به عنوان یک نمایشگاه مستقل در تقویم نمایشگاهی تبریز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» پس از پایان دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی خانه مطبوعات و تشکل‌های صنفی مطبوعات این است که نمایشگاه مطبوعات به عنوان نمایشگاه مستقل همچون نمایشگاه کتاب در تقویم نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تبریز قرار گرفته شود.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال تاحدودی این امر تحقق یافت و بخش اعظمی از سالن شهریار در اختیار مطبوعات استان قرار گرفت.

وی با بیان این‌که دو دوره از نمایشگاه مطبوعات به همت خانه مطبوعات استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد:  طبق ابلاغ اخیر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران کل ارشاد اسلامی استان، 16 وظیفه ذاتی معاونت مطبوعاتی وزارتخانه به خانه‌های مطبوعاتی کشور تفویض شده که یکی از این وظایف، برگزاری نمایشگاه مطبوعات است.

شفیعی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، متذکر شد:  با توجه به این‌که نمایشگاه مطبوعات تهران امسال برگزار نمی‌شود؛ بنابراین نمایشگاه مطبوعات تبریز فرصت مغتنمی بود تا هم رسانه‌های دارای قدمت و با سابقه که به نوعی هویت رسانه‌ای استان محسوب می‌شوند، حضور داشته و به تولید محتوا پرداخت کنند و هم رسانه های نوپا قابلیت های خود را به نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مطبوعات بهار رسانه‌ای فعالان رسانه نیز محسوب می‌شود؛ چراکه این نمایشگاه نه تنها محلی برای نمایش و عرضه فرصت های رسانه‌ای استان بود، بلکه فرصتی برای تعامل درون رسانه‌ای است که این رویداد برکات مختلفی به دنبال دارد که در دراز مدت شاهد پیامدهای آن خواهیم بود.

مدیر خانه مطبوعات استان تصریح کرد: سعی می‌کنیم در خانه مطبوعات به برگزاری دوره‌های تخصصی گرایش پیدا کنیم؛ به طوری‌که از ابتدای سالجاری کارگاه‌های مختلف رسانه‌ای را ترویج داده‌ایم و طبق مصوبات اخیر، کارگاه‌های صفحه‌آرایی، گرافیک رسانه‌ای، اقتصاد رسانه و خبرنگاری موبایلی و سایبری را مصوب کرده و در راستای اجرایی کردن آن‌ها تا پایان سال جاری تلاش می کنیم.

کد خبر 847201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha