نظام اسلامی نیازمند مسؤولانی ساده‌زیست و پاک‌دست است

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: نماینده‌ای که به عنوان وکیل ملت به مجلس می‌رود، نباید به فکر اهداف و منافع شخصی خود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی عالی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به برخی تحرکات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فردی که مسؤولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد باید مال و ثروت آنها مشخص شود. 

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: افرادی که با پول می‌خواهند وارد مجلس شوند قطعا بعدا با مشکل روبه رو خواهند کرد زیرا مسوولیت یک امانت در دست مسوولان است. 

وی توضیح داد: باید برای همه سؤال ایجاد شود که مگر در مجلس چه خبر است که برخی‌ها اینقدر هزینه می‌کنند تا به آنجا بروند! همچنین باید به شفافیت مالی مسوولان اعم از مسوول کوچک تا بزرگ توجه شود. 

حجت‌الاسلام عالی تاکید کرد: ساده‌زیستی و معیشت مسوول مورد توجه است و آنها حق ندارند بگویند که خودم می‌دانم و به کسی ربطی ندارد. شفافیت مالی و سوال اینکه این همه ثروت را از کجا آورده‌اید یک وظیفه و حق مردم است چراکه این اعتماد می‌آورد. 

وی تصریح کرد: نماینده‌ای که به مجلس می‌رود نباید به فکر اهداف و منافع شخصی خود باشد بلکه باید به معیشت و رفاه مردم خود باشد که او را به نمایندگی از خود به مجلس فرستاده‌اند. 

حجت‌الاسلام عالی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که این رستاخیز حسینی با شکوه برگزار شد و زائران همنوا با زینب(س) پیاده‌روی کردند و باعث شدند تا حسینی جهانی شود. 

وی افزود: در فضای مجازی برخی‌ها به تبعیت از استکبار تلاش کردند تا اربعین را زیر سوال ببرند ولی خاصیتی که در عاشورا بود منجر شد تا حسین (ع) جهانی شود چراکه امام زمان(عج) جهانی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز ابراز کرد: این پیاده‌روی اربعین انسان‌ساز است و باعث جهانی شدن امام حسین خواهد شد و از همه تسهیل‌گران، موکب‌داران، نیروهای انتظامی، امدادی و اهل عراق تشکر ویژه داریم که نهایت توان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. 

کد خبر 846683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha