آذربایجان‌شرقی در سرانه مطالعه وضعیت خوبی ندارد

سعیدی گفت: استان آذربایجان‌شرقی همیشه در موضوعات فرهنگی پیش گام بوده است، اما متاسفانه از لحاظ سرانه مطالعه رتبه خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمداسماعیل سعیدی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز اظهار داشت: یکی از شاخصه هایی که جوامع پیشرفته را با آن می سنجند بحث سرانه مطالعه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان آذربایجانشرقی همیشه در موضوعات فرهنگی پیش گام بوده است، اما متاسفانه از لحاظ سرانه مطالعه رتبه خوبی ندارد. 

سعیدی یادآور شد: یکی از اهداف نمایشگاه، توسعه کتاب و کتابخوانی است، اگر چنین نمایشگاه هایی برگزار نشود، بحث مشکلات مالی ناشران و توان مالی خریداران منجر می شود؛ رغبت نسبت به کتاب کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز افزود: اما برپایی نمایشگاه باعث می شود که این رغبت احیا شود. شور نمایشگاهی نیز در ایجاد رغبت برای کتاب بسیار موثر است. 

این نماینده مجلس در رابطه با مطالعه خود گفت: معمولا کتاب های مختلفی را مطالعه می کنم چراکه انسان برای به روز بودن و داشتن اعتقاد و اندیشه‌ درست باید مطالعه داشته باشد.

کد خبر 847213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha