نمایشگاه کتاب تبریز یک رویداد مهم فرهنگی است

بیگی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز یک رویداد فرهنگی قابل توجه است، گفت: همه ساله نسبت به گذشته شاهد رفع موانع هستیم و امسال هم استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب به وجود آمده است.

«احمد علیرضابیگی»‌ در بازدید از دهمین نمایشگاه مطبوعات استان و هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آنها مواجه هستند، متاسفانه کتاب آنچنان که باید و شاید در اولویت زندگی مردم نیست و در سبد خانوار جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص نداده و از طرفی هم توسعه فضای مجازی باعث شده که مردم بیشتر به سمت این فضا سوق پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آثار بسیار فاخری در حوزه‌های مختلف تهیه شده اما استقبال، توسعه و پیشرفتی که در متون تخصصی اتفاق افتاده، در فرهنگ عمومی احساس نمی‌شود.  

بیگی گفت: البته وجود رخدادهایی مانند نمایشگاه کتاب تبریز، کتابخوانی در جامعه را رونق می‌دهد که باید از دست‌اندرکاران برگزاری آن نهایت سپاس و قدردانی را داشته باشیم که برای بالا بردن سرانه مطالعه در استان و کشور تلاش می‌کنند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز یک رویداد فرهنگی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: اینکه مراجعه کنندگان می‌توانند در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند، ارزشمند است. همه ساله نسبت به گذشته شاهد رفع موانع هستیم و امسال هم استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب به وجود آمده است.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از بیست و نهم مهر ماه تا ۴ آبان ذر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود و در کنار آن بیش از ۵۰ برنامه‌ فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

کد خبر 846540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha