استقبال از نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی قابل توجه است

عزیزی‌راد گفت: استقبال عمومی از دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی از روز نخست قابل توجه است.

«محمد عزیزی راد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برگزاری دهمین دوره نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اظهار داشت: برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان در ذات خود اتفاق زیبایی است که از چند جهت اهمیت دارد. ما اصحاب رسانه معمولاً به خاطر مشغله کاری کمتر دور هم جمع می‌شویم، اما برگزاری نمایشگاه این امکان را فراهم کرده که در کنار هم حضور داشته و انتقال و اشتراک تجربه بیشتری صورت بگیرد.

سرپرست خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی افزود: از سوی دیگر ارتباط و تبادل‌نظر بیشتری در خصوص مسائل مختلف استان و شهر صورت گرفته و موجب هم‌افزایی می‌شود. ضمن اینکه نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها فضایی ایجاد می‌کند که رسانه‌های مختلف خودشان را برای منابع خبری و مخاطبان عام بازنمایی کنند.

عزیزی راد در رابطه با خواسته‌های اصحاب رسانه از مسؤولان نهادهای مختلف خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقش بزرگی در توسعه جامعه دارند، از آن به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود. اگر نهادهای مسؤول و تصمیم‌ساز به این موضوع باور داشته و خواستار توسعه بیشتر جامعه باشند، باید توجه بیشتری به رسانه‌ها داشته باشند.

وی در رابطه با استقبال عمومی از دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدا در این نمایشگاه حضور دارم، می‌توانم بگویم که استقبال خیلی خوب بوده و همپای نمایشگاه کتاب پیش رفته است. کنش‌های رسانه‌ای نیز در این نمایشگاه قابل توجه بوده و تولیدات رسانه‌ای زیادی در نمایشگاه انجام شده که مسئولان باید قدردان آن‌ها بوده و تلاش اصحاب رسانه را ارج نهند که با حداقل امکانات، حداکثر فعالیت را دارند.

سرپرست خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان با یک سال تأخیر، گفت: برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این نمایشگاه است که موجب شده پس از یک سال تأخیر، نهادهای متولی به دنبال برگزاری آن باشند.

عزیزی راد در پایان در رابطه با برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب و نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان گفت: برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب و نمایشگاه مطبوعات موجب می‌شود که هم رسانه‌ها از مخاطبان نمایشگاه کتاب و قشر کتاب‌خوان بهره‌مند شوند و هم نمایشگاه کتاب از قدرت رسانه‌ای برخوردار شود، چراکه رسانه‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه تولید محتوا می‌کنند.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از بیست و نهم مهر ماه تا چهارم آبان از ساعت ۱۰ صبخ الی ۲۰ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

کد خبر 846542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha