مرکز قرآنی شهرستان بستان آباد افتتاح شد

مرکز قرآنی شهرستان بستان آباد با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت به همت سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان در تبریز،‌ حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در مراسم افتتاح مرکز قرآنی شهرستان بستان آباد اظهار داشت: اگر دیروز دشمنان در پشت مرزهای مهران، شلمچه و دهلاویه صف آرایی کرده بودند، امروز دشمن در پشت بام های ما کمین کرده است و فضای مجازی آتش این دشمنی ها را شعله ور می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به مستندات و روایات تاریخی در توصیف آخرالزمان گفت: در اکثر این روایات، آخرالزمان را با فراهم بودن زمینه آلودگی و گناه معرفی کرده اند و هم اکنون این موضوع با هجمه های مختلف شبکه های خارجی به وضوح مشخص است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی و فعالیت ۱۶۰ کانال و ۲ هزار شبکه فارسی زبان، برای سست کردن ایمان و باور جوانان؛ ضرورت ارتقای فرهنگ دینی بیش از پیش احساس می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به هجمه رسانه ای دشمنان در مورد ممنوعیت ورود زنان به استادیوم ورزشی گفت: با حضور بانوان در استادیوم مشکلات فرهنگی جامعه حل نمی شود، برخی به دنبال ولنگاری فرهنگی در جامعه هستند تا آهسته به فتح فرهنگی جامعه دست پیدا کنند. 

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در سالهای متمادی از قبیل شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، و ناتوی فرهنگی گفت: دغدغه رهبری در سال‌های متمادی نشان از این داشت که رهبری از نقشه و برنامه دشمنان برای سست کردن بنیان های فرهنگی خانواده ها و جامعه اطلاع داشتند، اما ما پشت گوش انداخته ایم.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در جامعه گفت: تا وقتی باور نکنیم که خانواده خود ما نیز می تواند در آماج آسیب های اجتماعی قرار گیرد، به فکر درمان نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در درمان آسیب های اجتماعی صرف ارائه آمار کارساز نخواهد بود و در حوزه های مختلف می توان با همراهی و وحدت بین دستگاه‌ها گامی در رفع آسیب های اجتماعی برداشت.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ گفت: ایشان در این سخنرانی تنها درمان مشکلات فرهنگی و اجتماعی را تمسک به قرآن و سبک زندگی قرآنی معرفی کرده و خواستار تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآنی شده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که باید سهم اوقاف و امور خیریه، تبلغات اسلامی و تمامی دستگاههایی که متولی فرهنگی هستند در این موضوع مشخص شود، گفت: باید تمام تلاش و برنامه ریزیهای خود را انجام دهیم تا این آرزوی مقام معظم رهبری محقق شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: بعد از روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآنی، باید زمینه آشنایی جوانان با سبک زندگی قرانی و اسلامی که از الزامات بیانیه گام دوم رهبری است فراهم شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند گفت: هم اکنون ۵ مرکز افق (اجتماع فرهنگی قرآنی) راه اندازی شده و  ۴۰ مورد نیز در حال راه اندازی است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: این مراکز در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و فرهنگ انقلاب اسلامی راه اندازی می شود و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در دفع و رفع آسیب های اجتماعی را پاسخ خواهند داد و مشارکت و همت همه را می طلبد.

 

کد خبر 851377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha