جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه با رقابت برگزیدگان پنج منطقه از آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «احمد رجب پور» با بیان این‌که سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود، گفت: در پنج منطقه از استان جشنواره تئاتر برگزار شده و سپس برگزیدگان آن به جشنواره استانی معرفی می‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این جشنواره در راستای سیاست‌‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق و ایجاد بستری مناسب برای رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتر برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت‌ها و همچنین فعال کردن شهرستان‌ها در راستای شرکت گروه‌های تئاتری در این جشنواره، مناطق پنچ ‌گانه استانی تعیین شده است.

وی در این خصوص افزود: منطقه مرکزی شامل تبریز، سردرود و باسمنج، منطقه دو (جنوب غربی استان) شامل شهرستان‌های آذرشهر، عجب‌شیر،‌ بناب، ملکان، مراغه و اسکو، منطقه سه(شمال غربی استان) شامل شهرستان های مرند، شبستر و جلفا، منطقه چهار (جنوب شرقی استان) شامل شهرستان های هشترود، چاراو یماق، بستان آباد، سراب و میانه و منطقه پنج (شمال شرقی استان) شامل شهرستان‌های ورزقان، هریس، کلیبر، خدا آفرین، اهر و هوراند است و هنرمندان باید آثار خود را به دبیرخانه مستقر در مناطق خود ارسال کنند.

رجب پور با بیان این‌که در مناطق پنج‌گانه استقبال خوبی از این جشنواره شده است، افزود: بعد از اتمام جشنواره‌های مناطق، از هر منطقه گروه‌های منتخب به جشنواره تئاتر استانی راه خواهند یافت.

به گفته رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی نتایج ارزیابی و بازبینی نهائی آثار در جشنواره‌های مناطق، ٢٢ آبان ماه اعلام می‌شود.

کد خبر 852517

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha