مرحوم ابراهیم آبادی افتخار جامعه‌ هنری ایران و آذربایجان بود

محمدپور گفت: زنده‌یاد ابراهیم آبادی از هنرمندن برجسته‌ کشور در حوزه‌ی سینما، تلویزیون و تئاتر بود و آثار ماندگاری از وی برجای مانده و افتخارات بسیاری را برای جامعه‌ هنری ایران و آذربایجان کسب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمد محمدپور» در آیین بزرگداشت زنده یاد ابراهیم آبادی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردان بزرگانی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری منشاء‌ اثر بوده‌ و خدمات ارزشمندی را در این حوزه داشته‌اند، باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: زنده‌یاد ابراهیم آبادی از هنرمندن برجسته‌ کشور در حوزه‌ی سینما، تلویزیون و تئاتر بود و آثار ماندگاری از وی برجای مانده و افتخارات بسیاری را برای جامعه‌ هنری ایران و آذربایجان کسب کرده بود.

وی افزود: این استاد گرانقدر نمونه‌ای از صدها هنرمند شاخص و برجسته‌ای است که از دامن تبریز و آذربایجان برخاسته و موجبات بالندگی فرهنگ و هنر این مرز و بوم را فراهم آورده‌اند.

محمدپور گفت: حضور مستمر،‌ با پشتکار و مداوم زنده یاد آبادی در عرصه‌ی هنر می‌تواند برای نسل جوان الهام بخش باشد.

وی تصریح کرد: زنده‌ یاد آبادی در فردیت خود منشاء اتفاقات بزرگی بود و چون رودی جاری مسیر هنر را سیراب می‌کرد، و اگر تک تک این هنرمندان چون رودهای جاری در کنار هم قرار گیرند به اقیانوسی بدل خواهند شد که می‌توان درها‌ی بسیاری را از آن صید کرد و تمدن عظیم اسلامی و ایرانی را به جهانیان شناساند.

گفتنی است، ابراهیم آبادی، از بازیگران معروف سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، متولد ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در تبریز بود. وی از جمله هنرمندان پیشکسوت ایران بود که کارنامه پربار و درخشانی داشت.

ابراهیم آبادی از سال ۱۳۳۲ وارد عرصه بازیگری تئاتر و در سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم زائر خلف (یدالله نوعصری) اولین تجربه سینمایی خود را کسب کرد و بیش از پنج دهه در چندین فیلم و سریال بازی کرده است‌.

آخرین سریالی که ابراهیم آبادی برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است، اما بار‌ها بازی درخشان ابراهیم آبادی در سریال‌هایی همچون «مختارنامه» و «آپارتمان شماره ۱۳» دیده شده است.

کد خبر 852560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha