سازمان‌های بین‌المللی در مورد ربایش ووضعیت عسگری باید به ایران پاسخگو باشند

یک عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ربایش و شهادت عسگری در ترکیه از سوی نیروهای اطلاعاتی موساد گفت: سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر باید در این زمینه به جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهند.

اسماعیل کوثری، عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ربوده شدن عسگری از سوی رژیم صهیونیستی به خبرنگار شبستان گفت: این یک تخلف بزرگی است که از سوی نیروهای اطلاعاتی موساد و سیا انجام شده است که آنها اقدام به ربایش عسگری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما ادعاهای آنها مبنی بر پناهنده شدن عسگری را قبول نداریم، یادآور شد: ما معتقدیم که وی را در ترکیه ربوده‌اند و در زندان‌های اسراییل زندانی بوده است.

کوثری تصریح کرد: آنها تا مدت‌ها ربایش عسگری را تکذیب می‌کردند تا اینکه چند روز قبل از زبان خودشان بحث خودکشی وی را مطرح کردند که ما این را قبول نداریم بلکه معتقدیم عسگری بر اثر شکنجه در زندان‌های اسراییل به شهادت رسیده است.

این عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی و مسئولان سازمان‌های حقوق بشر باید در این زمینه پاسخگوی جمهوری اسلامی ایران باشند، گفت: آنها باید توضیح بدهند. مگر می‌شود در این دنیا برخی ابرقدرت‌ها قانون جنگل حاکم کنند که هر کسی یا مسئولی از کشوری به کشور دیگر رفت امنیت جانی نداشته باشد و توسط سازمان‌های اطلاعاتی یک رژیم منفور ربایش شود.

کوثری بیان کرد: ما قطعا ربایش و شهادت عسگری را از طریق دستگاه‌های دیپلماسی پی‌گیری می‌کنیم.

کوثری با بیان اینکه در جلسه هفته آینده این کمیسیون بحث ربایش و شهادت عسگری را با حضور مسئولان بررسی خواهیم کرد، گفت: ما قطعا از طریق دستگاه دیپلماسی این موضوع را پی‌گیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کشوری که در آن عسگری ربوده شده است باید به این مسئله رسیدگی کند که چرا در کشورش نیروهای اطلاعاتی سیا و موساد اینچنین حاکمیت نشان می‌دهند و مسئولی را از کشوری دیگر می‌ربایند.

پایان پیام/ 

کد خبر 8540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha