عسگری در صورت زنده نبودن با شکنجه به شهادت رسیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ربوده شدن عسگری معاون وزیر دفاع سابق در ترکیه از سوی رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی خواست تا اقدامات جدی ای را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه هشت دی مجلس با اشاره به انتشار خبر خودکشی عسگری، معاون وزیر دفاع دولت نهم از سوی سایت‌های رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران گفت: کشته شدن عسگری به دست رژیم صهیونیستی یک جنایتی است که ابعاد یک قضیه مهم را آشکار می‌کند.

وی اظهار کرد: مدتی پیش عسگری معاون وزیر دفاع در سفری که به ترکیه داشت در هنگام انجام مأموریت از سوی رژیم صهیونیستی و موساد ربوده شد و پس از آن برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می‌کردند به نوعی القا کنند که از طریق خودش به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند.

جلالی با بیان اینکه مدتی بود از عسگری خبری نبود، گفت: رژیم صهیونیستی در اخباری ادعا کرد که عسگری در اسراییل است و پناهنده شده است تا اینکه چند روز قبل از ناحیه رسانه‌های صهیونیستی خبری درج شد که عسگری در زندان خودکشی کرده است و سپس این خبر از سایت‌های آنها حذف شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت ملی در زمان ربوده شدن عسگری گفت: ما در همان زمان نیز در کمیسیون امنیت ملی این امر را ربایش دانستیم چون اگر کسی می‌خواست از کشور فرار کند به آن طریق نمی‌رفت و در مورد عسگری نیز وی فردی نبود که بخواهد پناهنده شود.

وی با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در درج مطلبی که عسگری خودکشی کرده است، گفت: این مطلب کذبی است و به نظر ما عسگری در صورت زنده نبودن با شکنجه به شهادت رسیده است.

جلالی با تأکید بر اینکه مجامع بین‌المللی باید اقدامات جدی‌ای را در این زمینه انجام دهند، گفت: مجامع بین‌المللی باید در زمینه اینکه شهروندی از سوی موساد و یا سازمان‌های اطلاعاتی اسراییل ربوده شده‌ است و در غربت به شهادت رسیده است پاسخگو باشند و اگر وی زنده است وی را به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما طبعا این موضوع را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد، گفت: از لحاظ ماهیتی موضوع برای ما روشن است اما دستگاه خارجی باید در مجامع بین‌المللی در مورد این موضوع اقامه دعوی کند که در صورت به شهادت رسیدن عسگری جنازه وی را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهند.

پایان پیام/
 

کد خبر 8451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha