ضرورت توجه و حمایت مسئولان برای توسعه دانشگاه فرهنگیان

احمدی با اشاره به ۷۰ هزار دانشجو معلم در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: توسعه این دانشگاه نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مهدی احمدی» امروز(12 آذر) در آیین راه اندازی بنیاد خیرین لرستان حامی دانشگاه فرهنگیان کشور، در خرم آباد، افزود: دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های تراز اول کشور است.

 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اهمیت تقویت دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت:توسعه و تقویت این دانشگاه نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است تمام دستگاه ها به ویژه سازمان امور استخدامی و وزارت علوم مخاطب رفع نواقص این دانشگاه هستند.

 

احمدی با اشاره به اهمیت توجه به شاخص های چون تعلیم و تربیت و دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: بی توجهی به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نواقصی در کشور ایجاد می کند که جبران ناپذیربوده بنابراین تمام دستگاه ها باید به این دانشگاه توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت خیران در تقویت فرهنگ و شاخص های فرهنگی چون تعلیم و تربیت، بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاری جهت توسعه و تقویت دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

 

احمدی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی پیشینه بسیار خوبی در امر نیکوکاری و سنت حسنه وقف دارند، گفت: هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای جامعه از جمله نیازهای فرهنگی بستر رشد و توسعه جامعه در شاخص های فرهنگی و اقتصادی است.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیران کشور ضعف اعتبارات دولتی را جبران می کند و گام مهمی در راستای موفقیت دانشجو معلمان کشور است.

 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه از  طرح ۱۰۰۳۱ این دانشگاه به منظور احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در استانهای کشور خبرداد و بیان کرد:  با اجرای این طرح برای  هر استان جهت ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان ۱۰۰ هکتار زمین پیش بینی شده است.

 

وی بیان کرد: انتظار می رود در لرستان با حمایت دستگاه های ذیربط این پروژه تحقق پیدا کند.

 

احمدی با بیان اینکه در۲ سال گذشته این دانشگاه رشد صعودی داشته عنوان کرد: در سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰۰ هزار معلم از نظام تعیلم و تربیت کشور بازنشسته می شوند و دانشگاه تلاش می کند این کمبود را جبران کند.

 

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو معلم در این دانشگاه تحصیل می کنند افزود: باتوجه به ماده ۲۸ ضرورت مهارت آموزی دانشجویان نیز در اولویت قرار داردو بسیاری از نواقص در حال جبران است.

 

احمدی ادامه داد: اکنون ۳۱ دانشگاه فرهنگیان و ۹۱ پردیس دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فعال است و شعبات بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در تمام استان های کشور راه اندازی می شود.

 

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: همایش تجلیل از خیران و نیکوکاران دانشگاه فرهنگیان کشور ۳۱ استان در دی ماه سالجاری  برگزار می شود.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در جذب مشارکت خیران و نیکوکاران، اظهار کرد: در بخش دستاوردهای رسانه ای همایش تجلیل از خیران و نیکوکاران دانشگاه فرهنگیان کشور از اصحاب رسانه استان های برتر تقدیر می شود.

کد خبر 862973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha