پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید عباس صالحی» به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنوار ملی تئاتر بچه های مسجد پیامی را صادر کرد؛ متن این پیام که توسط «محمد حسین اسماعیلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد، به این شرح است: مسجد در طول تاریخ اسلام و فرهنگ و تمدن‌اسلامی، همواره محل اجتماع، هم‌ افزایی و همدلی انسان ‌های خداجو بوده است، مردمی‌ بودن، توجه به سجایای اخلاقی و ساخت انسان ‌های ارزش‌ مدار ویژگی‌ های منحصر به فرد مسجد از دیرباز تاکنون بوده است.

 

در ادامه این پیام آمده است: در روزگار ما توجه به اثرگذاری مسجد و نقش سازنده آن با بهره ‌گیری از ابزار مناسب انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب دینی، ضرورتی گریزناپذیر است و در این میان زبان هنر به عنوان نقطه تلاقی علاقه ‌مندی ‌های نسل جوان و نوجوان و محمل‌ گفتگوی میان نسلی از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است.

 

مسجد تراز تمدن اسلامی، مجالی برای پرورش توأمان ایمان و خلاقیت، پیوند هنر و معرفت و توجه به مشکلات جامعه در عین تعهد و ارزش ‌مداری است.

 

جای خوشوقتی است که از رهگذر همکاری مشترک حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به میزبانی استان فرهنگ‌ ساز قزوین هستیم.

 

در پایان این پیام آمده است: امیدوارم در بستر برگزاری این رویداد فرهنگی شاهد کشف و شناسایی استعدادهای خلاق از میان جوانان و نوجوانان برومند این مرزو بوم با نگاه آینده ‌نگر و تربیت نسلی جدید برای آینده هنر مردمی تئاتر باشیم تا با بیان دلسوزانه و متعهدانه دغدغه‌ های مردم، به رسالت خود به گونه ‌ای شایسته عمل کنند.

 

با قدردانی از تمامی تلاشگران و منادیان هنر دینی، به ویژه خادمان فرهیخته کانونی و فعالان مسجدی که آگاهانه مسجد را ملجاء و مأمن حضور و حرکت فرهنگی و هنری مردم می‌ سازند، از خداوند متعال برای برگزارکنندگان این رویداد هنری آرزوی بهروزی و شادکامی دارم، امیدوارم در پرتو توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) به حرکت و پیشروی خود ادامه دهند و چراغ هنر نمایش کشور در مساجد را پرفروغ نگه دارند.

 

کد خبر 864016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha