شهر یزد با وجود بافت های متفاوت از آیین های مستحکم برخوردار است

جوادیان با اشاره به شکاف های ایجاد شده در توسعه امروزی گفت: شهر یزد با وجود بافت های متفاوت از آیین های مستحکم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست علمی تخصصی همایش ملی « سایه های فیروزه ای» با حضور مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

 مجید جوادیان زاده در این مراسم گفت: هر یک از نمادهای قدیمی یزد از مسجد جامع کبیر تا ساباط‌های شهر از آیین‌مند زندگی کردن مردم یزد حکایت می‌کند که این سرمایه بسیار ارزشمند و مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بابیان اینکه مردم کویر با سختی‌های طبیعی دوچندانی همراه بوده‌اند اما درعین‌حال با این سختی باهنری که داشته‌اند مقابله کرده‌اند، اظهار داشت: قنات تا هنر معماری یزد نشان‌دهنده همت والای ارزشمند یزدی‌ها است به‌طوری‌که به آیین‌مند زندگی کردن یزدی‌ها کمک مؤثری کرده است.

وی در ادامه به توسعه و شکاف یزد درگذشته و زندگی امروزی در دنیای مدرن کنونی مردم شهر یزد اشاره کرد و گفت: نیاز است در بسترهای علمی به شکاف‌هایی که ایجادشده است توجه کرد.

جوادیان زاده همچنین با اشاره به اینکه به دبیرخانه اولین همایش ملی سایه‌های فیروزه‌ای 30 مقاله ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد: نهایتاً 20 مقاله در دو روز برگزاری همایش در قالب پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: این همایش در محورهای مختلفی همچون؛ شهر یزد میراث جهانی، تجربیات و کاربردهای هنرهای جدید، ارتقاء سیما بر منظر شهر و...برگزارشده است.

کد خبر 864024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha