شورای شهر پنجم برای اقدامات فرهنگی در شهر نیازسنجی کرده است

قمی با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر یزد در زمینه فرهنگی گفت: ما برای انجام فعالیت های خود نیازسنجی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حمید رضا قمی » در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: خوشبختانه امروز در شهر یزد شاهد تحول فرهنگی هستیم به نحوی که مردم برای انتخاب رویدادهای شهری می توانند انتخاب کنند و هر روز شاهد برنامه های مختلف فرهنگی هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مانند جشنواره ساباط، جوان شو، تئاتر شهر و ... از جمله این اتفاقات است.

وی افزود: بحث های مختلفی در این دوره از شورا پیگیری شده است که سند دار کردن زمین های قولنامه ای، خط هوایی و تقویت فرودگاه، پیگیری بحث پس آب، ساماندهی اتباع بیگانه و اعتبار ویژه برای بافت تاریخی از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

قمی بیان کرد: دیدار با مسئولان شهری اوکراین، نروژ از جمله اقدامات در روابط بین الملل است که معتقدیم در روابط خواهرخوانندگی ناچار به سرمایه گذاری و سفر به این شهرها داریم و هر رویدادی که یزد معرفی شود زمینه معرفی استان و شهر فراهم می شود.

وی بیان کرد: ما برای اقدامات فرهنگی نیازسنجی کردیم و اقدامات رفاهی و تفریحی بالاترین موضوع مورد نیاز مردم شهر برای برنامه ریزی بود و طبعا این کارهای ما در خصوص نشاط و رفاهی و فرهنگی مردم بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای ما مهم است که از مرحله سکوت در حوزه فرهنگی به مرحله اجرا رسیده ایم.

قمی ادامه داد: متناسب با حوزه فعالیت های شورا، اعضا اقدام به برنامه کرده اند و هر کدام از برنامه ها نیز مبتنی بر فعالیت های فرهنگی بوده است .

وی افزود: دستاوردهای ما استفاده از هنرهای جدید برای زیباسازی شهری است که در این راستا از 30 هنرمند شاخص شهر استفاده می شود و یکی از کارهای آنها در فضای شهری استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به ساماندهی قبرستان جوی هرهر ادامه داد: این قبرستان به عنوان یکی از مکان های قدیمی است که متاسفانه در سال های اخبر بخشی از آن علی رغم مشخص بودن مالکیت تصرف شده که قبل از انجام طرح باید کارهای حقوقی آن انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: بودجه عمرانی ما به هیچ عنوان کم نشده است و شورا نیز اجازه جا به جایی ان را نیز نداده است.

کد خبر 870775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha