لازمه فعال سازی مساجد در گرو حضور فعالانه و دغدغه مند روحانیون در مساجد است

نجیمی بر لزوم احیا جایگاه حقیقی مساجد تاکید کرد و گفت: لازمه فعال سازی مساجد و رسیدن این پایگاه ها به جایگاه حقیقی خود در گرو حضور فعالانه و دغدغه مند روحانیون در مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» در سفر یک روزه به شهرستان بافق با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با اشاره به فعالیت 14 باب آموزشگاه علوم و معارف اسلام صدرا ولایت در استان گفت: از این تعداد 2باب آموزشگاه شامل یک باب آموزشگاه دخترانه متوسطه دور دوم و یک باب آموزشگاه پسرانه دور اول در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا باید از لحاظ کمیت و کیفیت با توجه به شرایط موجود  در استان سرآمد باشندو تنها با همکاری دستگاه های متولی و همراهی خیرین میسور خواهد شد.

نجیمی در ادامه بر لزوم حضور روحانیون در بین مرد تاکید کرد و گفت: مردم باید حضور روحانیون را در بین خود اساس کنندو مانند گذشته برای حل مشکلات خود به پایگاه روحانیون که مساجد است مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: روحانیون باید با صبر و سلیقه زمینه را جهت جذب حداکثری اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان را به  مساجد فراهم کنند.

امام جمعه بافق نیز در این دیدار از تبلیغ به عنوان رسالت انبیاء الهی یاد کرد و گفت: در این مسیر تلاش ها و مجاهدت های بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمانی قرار گرفته ایم که تبلیغ دینی در شرایط حساسی قرار دارد افزود: مردم خوب و صبوری داریم که باید این ظرفیت را قدر دانسته و مسئولین با خدمت درست و صادقانه دین خود را به این مردم اداء کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با حضور در دفتر فرماندار شهرستان بافق از آمادگی این سازمان جهت مشارکت و تعامل با سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های حاکیمیتی خبر داد.

نجیمی اظهار داشت: ظرفیت های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت تمامی نهادها در جهت رسیدن به اهداف نظام و انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به مقتضیات خاص هر شهرستان گفت: در فعالیت های خود برای هر شهرستان زیست بوم فرهنگی آن شهرستان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

زاده رحمانی فرماندار بافق نیز در این دیداربا تقدیر از فعالیت های خوب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق علیرغم کمبودها و امکانات گفت: پیشینه خوب فرهنگی و مذهبی در این شهرستان کار را برای دستگاه های فرهنگی شهرستان دشوار کرده است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص تکمیل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان افزود: انشالله این مجتمع تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با  حضور در جمع طلاب و روحانیون شهرستان بافق که در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) گردهم آمده بودند گفت: رسالت حوزه های علمیه تربیت طلاب  و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی حمایت و پشتیبانی از فعالیت های طلاب است.

وی بر لزوم ارتباط بیشتر بین دستگاه های همسو تاکید کرد و اظهار داشت: این تامل در بین ادره کل تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه می تواند منشا اثرات خیر بسیاری در استان باشد.

نجیمی با اشاره به ضرورت حمایت از حضور ائمه جماعات در مساجد افزود: دراین راستا برگزاری دوره های توانمند سازی ویژه ائمه جماعات مدارس جهت آشنایی بیشتر در حضوص شیوه برقراری ارتباط با نوجوانان  جوانان در دستور کار این اداره کل قرار داد.

وی از مساجد به عنوان اصلی ترین محور فعالیت این سازمان یاد کرد و گفت: لازمه فعال سازی مساجد و رسیدن این پایگاه ها به جایگاه  حقیقی خود در گرو حضور فعالانه و دغدغه مند روحانیون در مساجد است.

نجیمی بر لزوم شناسایی استعدادها وتوانمندی های طلاب در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: در این راستا برگزاری دوره های تخصصی در  حوزه های نویسندگی، گردشگری، زبان های خارجی فضای مجازی و ... نیاز امروز طلاب استان است.

وی در ادامه با حضور در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان این شهرستان بر لزوم  حمایت از تشکل های وابسته به این اداره کل تاکید کرد و گفت: تشکل های وابسته به عنوان بازوان اجرایی نقش بسزایی را در رسیدن این اداره کل به اهداف  خود بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت های دینی بدون زحمت نیست اما این  حس مسئولیت است که عده ای را به میدان می آورد افزود: ایجاد منبع درآمد پایدار در فعالیت های فرهنگی دینی از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم حمایت سایر نهادها از فعالیت های فرهنگی و دینی تاکید کرد و گفت:این مساعدت ها می تواند از طرق مختلف زمینه ایجاد درآمد پایدار را برای مجموعه ها فراهم کند.

بازدید از آموزشگاه دخترانه دور دوم علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت، تجلیل از دانش آموزان اموزشگاه پسرانه علوم و عارف اسلامی صدرا ولایت,نشست با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق و بازدید از روند ساخت مجمتع فرهنگی تبلیغی این شهرستان از دیگر برنامه ها بود

کد خبر 861306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha