سکولارهای غربی پایه گذاران جدایی دین از سیاست هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین شکوری گفت: یکی از موضوعاتی که در محافل سیاسی و فضای مجازی و سایر رسانه ها در حوزه دین زیاد مطرح می شود موضوع رابطه دین و سیاست است و سکولارهای غربی پایه گذاران جدایی دین از سیاست هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری»، امام جمعه خوی، در خطبه های این هفته (۲۱ آذر) نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در محافل سیاسی و فضای مجازی و سایر رسانه ها در حوزه دین زیاد مطرح می شود موضوع رابطه دین و سیاست است و سکولارهای غربی پایه گذاران جدایی دین از سیاست هستند.

وی افزود: عده ای از روشنفکران غرب زده از قدیم الایام تحت تأثیر تفکرات الحادی و سکولاریستی غربیان مدام ضد آموزه های دینی تبلیغ و سمپاشی می کنند و دینداران را مورد استهزاء و تمسخر قرار می دهند و تعدادی از عوام مقدس مآب و ساده لوح تحت تأثیر این تبلیغات و عوامل دیگر به تفکر انحرافی جدایی دین از سیاست اعتقاد پیدا کرده و حتی بزرگان دین را به دو گروه تقسیم کرده اند.

این مقام مسوول با بیان اینکه یکی از نتایج تلخ این تفکر زاویه پیدا کردن عده ای بظاهر متدین با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: از قرن 16 و 17 میلادی که دانشمندان سکولار غربی ضدیت خود را با آموزه های دینی اعلان کرده و به مبارزه با ادیان الهی پرداختند و با مرور زمان پیروانی در کشورهای اسلامی پیدا کردند شعارهای متعددی را علیه دین سر دادند.

امام جمعه خوی در ادامه سخنان خود دین صرف رابطه بین خلق و خالق است حـق دخـالـت در زنـدگی بـشر نـدارد، دین عامل عقب ماندگی جوامع بشری است، دین اسلام مربوط به هزار و چهارصد سال قبل است لذا زمان آن سپری شده را از جمله این شعارها عنوان کرد.

حجت الاسلام شکوری در خطبه های این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: بر اساس مفاد آیات و روایات متعدد از نظر دین مقدس اسلام معیار ارزشگزاری انسانها تقواست.


حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر خطبه ها با محور قرار دادن موضوع مقدمات تزکیه نفس اذعان کرد: در کتب روایی، اخلاقی و عرفانی روی مـحاسبةُ النَّفْس بسیار تأکید شده و حتی در بعضی از روایات سفارش شده که هر روز از نفس خویش حساب کشی کنید.

وی در ادامه گفت: لذا خداوند می فرماید اگر آنچه درون خود دارید آشکار سازید یا پنهان دارید خداوند به حساب آن می رسد.

خطیب در ادامه بحث رابطه دین و سیاست افزود: اکنون نیز عده ای به دنبال تبلیغ جدی این تفکر غلط هستند بطوریکه مقام معظم رهبری مدظله در سال 97 در دیدار با دست اندرکاران حج فرمودند باید با جدیت تمام با این تفکر استعماری به مبارزه برخاست تا کاملا از بین رفته و دفن شود.

وی تاکید کرد: اکنون بار دیگر افراد نادان و مغرض تلاش دارند تالزوم جدایی دین از سیاست، زندگی و علم را به ذهن نسل جوان القاء کنند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بصورت جدی در محافل علمی و سیاسی کشور مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و اجتماعات زیادی در سطح کشور صورت گرفت حالا این ایده و اندیشه چه اندازه موفق بوده از ناحیه تحلیلگران و صاحبنظران دیدگاه های متفاوتی ارائه شده است.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به هدف از وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در طول چهل سال دشمنان ملت ایران و مخالفین وحدت این دو مرکز علمی کشور سمپاشیهای زیادی کردند تا از این ایده و اندیشه رهایی بخش جلوگیری کنند و اهداف انحرافی زیادی را در فضای مجازی و سایر رسانه ها مطرح کردند.

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری مدظله که یکی از منادیان واقعی و جدی وحدت حوزه و دانشگاه هستند در مورد اهداف این وحدت چنین فرموده که وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف به منظور ایـن است که هـمه بـه سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل جامعه امام، پیشاهنگ و الگوی ملت شاهد، ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرئت پیدا کنند تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند حرکت کنیم.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات نمایندگان مجلس قرار داریم، گفت: از جمله موضوعاتی که مجدداً همانند سالهای گذشته مطرح خواهد شد نظارت استصوابی شورای نگهبان است که باید رعایت شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در اصل 99  قانون اساسي آمده است كه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات  مجلس خبرگان رهبری، رياست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه‌پرسی را به عهده دارد.

کد خبر 867215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha