کاهش ۹ درصدی تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان‌شرقی

علیزاده با اشاره به اینکه از اول مرداد تا شهریور طرح راهداری محوری را اجرایی شد، گفت: خروجی طرح کاهش ۹ درصدی تلفات و تصادفات جاده‌ای بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اروجعلی علیزاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری ترتیب یافت، اظهار داشت:بیش از ۹۰ درصد همه جابجایی‌هایی کالا و مسافر در کشور از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی ۸ ماهه سال جاری ۱۳ میلیون تن کالا و ۵ میلیون مسافر از سوی ناوگان استان جابجا شده است.  

وی ادامه داد: عملیات اجرایی برای  ایمن‌سازی جاده‌ها از بابت نصب حدود ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات شروع شده و پیشرفت فیزیکی آن در  حدود ۷۰ درصد است که تا پایان سال جاری این پروژه ۲۵ میلیارد تومانی پایان خواهد یافت.  

علیزاده با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پُرمخاطره کشور است، ادامه داد: در اربعین سال جاری ۶۹۳ کل ناوگان اتوبوسی استان را به صورت ۱۰۰ درصد برای جابه‌جایی حمل و نقل زائران در مرز شلمچه اختصاص دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری زمستان، ۳۵۰ هزار تن و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان آسفالت در محورهای مواصلاتی پخش شده است.  

وی با اشاره بر اینکه از اول مرداد تا آخر شهریور طرح راهداری محوری را تعریف کردیم که به تبع آن ۶۰۰ نیروی انسانی و ۳۰۰ دستگاه فعالیت کردند، افزود: برآیند این کارها کاهش ۹ درصدی تصادفات بوده است، به طوریکه در مورد مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش تلفات جاده‌ای نسبت به کشور داشتیم.

علیزاده با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۴۳۴ نفر تلفات تصادفات جاده ای در استان بوده است، گفت: راهداری استان دارای ۲۱ اداره در شهرستان و ۵۵ راهدارخانه سیار است.

وی با بیان این‌که ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهی در استان داریم که ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۴ هزار راه اصلی و فرعی را شامل می شود، افزود: دارای ۴۶۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین هستیم که کارهای برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای خدمات سریع و بهتر به ۲۵۰ دستگاه مورد نیاز است که ۲۰ درصد از این دستگاه‌ها عقد قرارداد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای پروژه آزادراه تبریز به ارومیه شرکت تعاونی ناجا وارد کار شده است، اظهار داشت: ۶۰ درصد از این قرارداد توسط بخش خصوصی و ۴۰ درصد توسط دولت تامین می‌شود.

علیزاده افزود: تاکنون از سمت ارومیه دو قطعه به طول ۴۰ کیلومتر تا انتهای پل میانگذر و یک قطعه در قالب قطعه چهارم از روستای سرای تا خاصبان به طول ۳۰ کیلومتر زیر ترافیک رفته است.

کد خبر 868760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha