طرح ملی فهما به دنبال تقویت ظرفیت های موجود در کانون‌های مساجد است

هادی‌نیا گفت: با اجرای رویداد ملی فهما شاهد شبکه‌سازی جامع و منسجم، شناسایی کانون های فعال، هدفمند شدن حمایت‌ها و تقویت ظرفیت های موجود در هر کانون هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» در نشست هماهنگی و آموزش طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) که در شهرستان شبستر برگزار شد، اظهار داشت: طرح فهما در سال جاری برای نخستین بار با هدف ساماندهی، شناسایی و هدفمند کردن فعالیت های کانون های مساجد کشور در حال اجرا است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اطلاع دقیق از آمار کانون ها از مهم ترین اهداف اجرای طرح ملی فهما است که با توجه به ارزیابی ها و شناخت نقاط قوت و ضعف برای سال آینده؛ مدیریت و برنامه ریزی های لازم، صورت می گیرد.

وی با بیان این‌که قرار است در گایان این طرح سه استان شاخص در طرح ملی فهما، انتخاب شده و دیگر استان ها در رشته های مختلف شناسایی و مورد حمایت مالی، قرار گیرند، گفت: تمامی کانون ها بر اساس ۸ شاخص قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

هادی‌نیا با بیان این‌که ثبت هر فعالیت توسط کانون در پورتال بچه‌های مسجد دارای امتیازی ویژه است، گفت: قرار است؛ همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س) استان هایی که در مجموع شاخص ها از امتیاز کل بالاتر و در بررسی میدانی فعال بوده اند، معرفی و تجلیل شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با اجرای رویداد ملی فهما شاهد برکات ارزشمند در سطوح مختلف هستیم که آن شبکه‌سازی جامع و منسجم، شناسایی کانون های فعال، هدفمند شدن حمایت‌ها و تقویت ظرفیت های موجود در هر کانون است.

وی با بیان این‌که کانون در ازای تلاش بیشتر حمایت بیشتری هم دریافت خواهد کرد و این مبنای خوبی برای برنامه ریزی و حمایت است؛ تصریح کرد: صحت و دقت اطلاعات در بارگذاری فعالیت‌ها و برنامه ها مورد تأکید ویژه قرار دارد.

هادی‌نیا با بیان این‌که 65 رابط فهما در سراسر استان آذربایجان‌شرقی مشغول هماهنگی، آموزش و ثبت اطلاعات، برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، گفت: در طول ماه گذشته و جاری سلسله نشست های هماهنگی و آموزشی با حضور رابطان فهما در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

گفتنی است، نشست هماهنگی و آموزش طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) با حضور کارشناس مسؤول هماهنگی و پیگیری معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و همچنین جمعی از مدیران مسؤول کانون ها در مجتمع فرهنگی و هنری شبستر برگزار شد.

کد خبر 870823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha