جشنواره استانی عاشیقلار برگزار می شود

چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار بهمن امسال در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن امسال با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در فرهنگسرای الغدیر تبریز و در سه بخش گروهی، تک‌خوانی و تک‌نوازی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز  وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعداد های هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است. 

بنابر این گزارش، در جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار که شرط سنی شرکت کنندگان آن حداکثر ۴۰ سال تمام است، آثار ارسالی از شهرستان های آذربایجان شرقی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و گروه های شرکت کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان مجاز به ارائه اثر خود خواهند بود.

شرکت کنندگان در هر سه بخش تا پایان وقت اداری ۲۰ دی ۱۳۹۸ و در روزهای زوج هفته مهلت دارند اثر خود را بصورت لوح فشرده تصویری (CD/DVD) با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، چایکنار، ابتدای سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی  سینمایی ۲۲ بهمن تبریز، دفتر انجمن فرهنگی و هنری عاشیقلار آذربایجان شرقی ارسال کنند.

راه یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی ارائه کرده و هیئت داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخبان معرفی و نتایج بازبینی را نیز ۳۰ دی اعلام خواهد کرد.

گفتنی است، نشانی الکترونیکی جشنواره موسیقی عاشیقلار آذربایجان شرقی info@ashiqlar.ir بوده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در خصوص جشنواره می تواند به تارنمای www.ashiqlar.ir مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۸۶۹۸۴ تماس حاصل کنند.

 

کد خبر 870084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha