استیضاح ترامپ به معنای افول آمریکا است

آل‌هاشم گفت: ترامپ در داخل مجلس با ۲۲۰ رای مورد استیضاح قرار می‌گیرد، یعنی همان چیزی است که رهبر انقلاب با عنوان «افول آمریکا» از آن یاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به استیضاح ترامپ در مجلس آمریکا اظهار داشت: رای موافق اکثریت نمایندگان به استیضاح ترامپ نکات مهمی دارد، چراکه این سومین رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ آن کشور است که در دوره اول به استیضاح محکوم می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره عامل اصلی استیضاح مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در استیضاح ترامپ دیدیم که تعداد رای موافق بیش از ۲۲۰ تن بود که نشان‌دهنده این است که سیاست‌ها و اقدامات ترامپ نه تنها در سطح جهان طرفداری ندارد بلکه در داخل نیز سیاست‌مداران و مقامات آمریکایی به سیاست‌ها و برنامه‌های وی معترض هستند. 

وی ادامه داد: مردم آمریکا با برپایی تظاهرات، خواستار استیضاح ترامپ و برکناری از قدرت شده‌اند و با اینکه مجلس سنا بعید است رای به این استیضاح دهد؛ زیرا سناتورها قاضی هستند و اکثرا از حزب خود رئیس‌جمهور هستند ولی در همین حد که ترامپ در داخل مجلس با ۲۲۰ رای مورد استیضاح قرار می‌گیرد، مهم است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که استیضاح ترامپ به معنای افول آمریکا است، ادامه داد: جا دارد تمام مردم مسلمان ایران و کشورهای اسلام بار دیگر شعار همیشگی و فراموش نشدنی خود را تکرار کنیم و با هم مرگ بر آمریکا در اینجا طنین‌انداز کنیم. 

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از بودجه کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب خواستار اصلاح ساختاری بودجه بوده اند و قرار بر این بود تا در ۴ ماه اول سال‌جاری، مجلس و دولت با همکاری یکدیگر مشکل ساختاری بودجه را برطرف کنند، اما متاسفانه این مشکل به قوت خود باقی است. 

وی افزود: حال که به لحاظ زمانی لایجه بودجه سر وقت به مجلس رسیده است؛ این سؤال طرح می شود که آیا وضعیت اصالت و درستی‌اش در چه وضعیتی است؟ و آن چیزی که باید باشد، بوده و با مطالباتی که رهبری دارد، مطابقت دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب قابلیت‌هایی را در ذیل مباحث عدالت، مبارزه با فساد، بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش معنویت دارد که باید مورد توجه نخبگان و مسوولان قرار گیرد. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: مهم‌ترین چالش‌های اسلامی و مسائل تاثیرگذار و ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از این چالش‌ها دراجلاس مطرح شد.

آل هاشم افزود: سفر رئیس‌جمهور در چارچوب سیاست نگاه به شرق تعریف می‌شود که این سیاست‌ها پس از فشار آمریکا و متحدان غربی در دستور کار دیپلماسی کشور قرار دارد. انتظار می‌رود در این اجلاس گامی در جهت یافتن راه‌حل‌های جدید برای مشکلات تاثیرگذار و کمک به بهبود اوضاع باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انتخابات نمایندگانی اصلح و در تراز انقلاب اسلامی در انتخابات اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: نماینده تراز انقلاب باید پایبند به آرمان‌های امام راحل باشد و رهبری را در همه امور فصل‌الخطاب بداند.

کد خبر 870168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha