مسجدالاقصی خط قرمز مسلمانان است

گیلانی با بیان‌اینکه هیچ مسلمانی راضی نمی‌شود مسجدالاقصی در اختیار صهیونیست‌ها باشد، گفت: مسجد تنها جایی است که فقیر و غنی، مشهور و غیرمشهور همه در یک صف می‌ایستند و خدای واحد را ستایش می‌کنند.

«سید اسحاق گیلانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان در مورد نقش مسجدالاقصی در ایجاد وحدت میان مسلمانان و باز پس گیری آن و ضرورت باز پس گیری این مکان مقدس، اظهار کرد: مسجدالاقصی از خطوط سرخ تمام مسلمانان است و به هیچ صورت ما آن را به کس دیگری نمی دهیم.

 

رییس حزب ملی افغانستان با اشاره به دست درازی و اشغال اسراییل در منطقه افزود: مدت زیادی است که اسراییل در این منطقه تلاش می کند که مسجد الاقصی را پایتخت خود اعلام کند اما به هیچ صورت، هیچ مسلمانی حاضر نیست به این کار تن دهد و این موضوع را به رسمیت بشناسد. هیچ مسلمانی راضی نمی شود که مسجد الاقصی در اختیار صهیونیست های اسراییلی باشد.

 

وی در مورد کارکرد مسجد در جامعه اسلامی تصریح کرد: مسجد خانه مشترک تمام مسلمانان است و بدون استثنا و بدون در نظر گرفتن پولدار و فقیر هر کس می تواند به وقت نماز در صف اول بایستد. مسجد تنها جایی است که فقیر و غنی، مشهور و غیرمشهور همه در یک صف می ایستند و خدای واحد را ستایش می کنند و در برابر آن سجده می کنند. این امر در ادیان دیگر بسیار کم رخ می دهد.

 

گیلانی تاکید کرد: مسجد تنها مرکز تبلیغ و ترویج اسلام است که مردم را به راه نیک دعوت می کند و علمای دینی همواره از منبر مساجد تبلیغات خود را ارایه  می کنند و این مکان همیشه برای ما تقدس دارد.

 

 

 

 

کد خبر 871285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha